تغییر در هسته وردپرس

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۲/۲۱ در دستۀ کانال های کامپیوتر بدون دیدگاه

منظور از هسته وردپرس فایل ها و اسنادی از وردپرس هستند، که درون بستۀ نصبی وردپرس وجود دارد و با نصب وردپرس روی هاست ما منتقل می شوند. این فایل ها با به روز شدن وردپرس تماماً بازنویسی شده و هر تغییری که درون انها رخ داده شده باشد، به حالت اول بر می گردد. به همین دلیل هم هست که گفته میشود در هسته وردپرس تغییر ایجاد نکنید. چرا که علاوه بر مشکلاتی که متحمل است اتفاق بیافتد، به دلیل بر نگشتن سایت به حالت اولیه، مدیران سایت ها معمولاً از به روز شدن سایت خود جلوگیری می کنند و حتی آن را غیرفعال می کنند. همین امر باعث کاهش امنیت سایت و هک شدن سایت به زودیِ زود می شود!

در هسته وردپرس تغییر ایجاد نکنید

در تصویر بالا، به صورت شماتیک قسمت هایی از وردپرس که ما حق دست بردن درون آن را نداریم نشان داده شده است. حیطۀ قرمز رنگ این بخش ها هستند که شامل هسته، افزونه ها و پوسته های وردپرس هستند. البته اگر افزونه یا قالبی را خودمان نوشته باشیم، مختاریم که هر طور می خواهیم آن را تغییر دهیم. اما به طور کلی افزونه ها و پوسته هایی که از مخزن وردپرس دانلود می کنید، با ایجاد تغییر روی آنها، زمانی که به روز شوند، تغییرات آنها از بین خواهند رفت.

اما دو دایره سبز رنگ نشان می دهد که برای ایجاد تغییر در پوسته، باید پوسته فرزند یا  Child Theme  ایجاد کرد. از طرف دیگر برای تغییر در هسته وردپرس باید یک افزونه سفارشی ایجاد کنیم و کدهای خود را باید درون آن وارد کنیم. در هر صورت برای ایجاد تغییرات چه در هسته وردپرس و چه در دیگر بخش ها، باید کدنویسی php و وردپرس را به خوبی یاد داشته باشید تا مشکلی برای سایت وردپرسی تان ایجاد نشود. همیشه وردپرسی باشید.