دریافت لینک خصوصی کانال تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۱/۰۸ در دستۀ آموزش تلگرام ۵۱ دیدگاه

لینک خصوصی کانال تلگرام چیست ؟ لینک خصوصی یک نوع لینک است که اگر فردی روی آن کلیک کند، برای وارد شدن و خواندن مطالب کانال حتماً باید به عضویت در آن درآید. در غیر این صورت قادر به وارد شدن به کانال نیست. پس با استفاده از لینک خصوصی می توان کاری کرد که افراد مختلف با کلیک روی آن مجبور به عضو شدن در کانال ما گردند. البته پس از اینکه عضو کانال شدند می تواند از آن لغو عضویت دهند. لینک خصوصی در اصل برای گروه ها و کانال خصوصی است که ساختار لینک کانال های عمومی را ندارد و معمولاً به این صورت است: telegram.me/joinchat/ae56we4sW6jh (این یک لینک کانال خصوصیِ فرضی است) اما برای دریافت لینک خصوصی کانال تلگرام باید چه کار کنیم؟

لینک خصوصی کانال تلگرام

لینک خصوصی کانال تلگرام

برای دریافت لینک خصوصی کانال تلگرام شما سه روش پیش رو دارید که روش اول بهترین و ساده ترین راه برای این کار است و روش آخر دارای خطر و سخت ترین راه کار برای دریافت لینک خصوصی کانال تلگرام است. با ادامه این مطلب آموزش از تلگرام همراه ما باشید.

دریافت لینک خصوصی کانال در ابتدای ساخت کانال

بهترین روش برای دریافت لینک خصوصی کانال تلگرام این است که همان ابتدای ساخت کانال به فکر گرفتن لینک اختصاصی باشید. برای این کار در مرحله ای که قرار است نوع کانال را انتخاب کنید ( Private یا Public ) اگر قصدتان انتخاب یک کانال عمومی است، به طور موقتی اول Private را انتخاب کنید و مراحل دیگر را ادامه دهید.

در مراحل بعدی به شما Invite Link داده خواهد شد همان لینک خصوصی کانال شماست. آن را برداشته و در مکانی یادداشت کنید. حالا به مراحل قبلی برگردید و نوع کانال را به Public تغییر دهید. در زمان تبدیل کانال به حالت عمومی، لینک خصوصی هم باید کار کند. برای اینکه از عملکرد آن مطمئن شوید، کافی است یک بار این موضوع را امتحان کنید. پیوند خصوصی کانال تلگرام را در مرورگر خود باز کرده که مشاهده کنید که آیا کار می کند یا خیر.

دریافت لینک اختصاصی کانال با Telegram Plus

روش دیگر این است که از نرم افزار Telegram Plus استفاده کنید که یک برنامۀ دیگر برای کار کردن با حساب های تلگرام شماست. این نرم افزار بدون اینکه خواسته باشید نوع کانال خود را از حالت عمومی به خصوصی تبدیل کنید، لینک خصوصی کانال را به شما خواهد داد.

برای این کار پس از اینکه این نرم افزار را نصب کردید، به کانال خودتان رفته و روی ۳ نقطۀ بالای صفحه کلیک کنید. حالا Add Member را انتخاب کنید. در صفحه بعدی گزینۀ Invite to Group via Link  را انتخاب کرده و در مرحلۀ بعدی لینک خصوصی کانال خود را بردارید. به همین سادگی توانستید لینک خصوصی کانال خود را با استفاده از نرم افزار تلگرام پلاس به دست آورید.

دریافت لینک خصوصی کانال با تبدیل آن به کانال خصوصی

این روش مال زمانی است که شما نمی خواهید از نرم افزار دیگری استفاده کنید و قبلاً کانال خود را هم ساختید. یعنی از دو روش قبلی قصد استفاده کردن ندارید. خوب، پس باید به طور موقت نوع کانال خود را از عمومی به خصوصی تبدیل کنید و لینک خصوصی کانال را برداشته و دوباره آ« را به حالت اول برگردانید. البته در طول این مدت امکان ثبت شدن نام کاربری آزاد شدۀ کانال شما وجود دارد. باید خطر آن را هم بپذیرید و یا از روش های دیگر استفاده کنید.

پس با تلگرام به کانال تان وارد شده و علامت سه نقطه در بالا را لمس کنید یا بالاخره به قسمت تنظیمات کانال رفته و گزینۀ Channel Info را انتخاب کنید. دوباره سه نقطه را انتخاب کنید و گزینۀ Edit را انتخاب کنید. حالا برای اینکه کانال شما از حالت عمومی خارج شود و خصوص شود، باید ID یا شناسۀ کانال را خالی کنید. برای تایید هم تیک بالای صفحه را لمس کنید.

تا اینجا کانال شما از حالت عمومی خارج شد. برای به دست آوردن لینک خصوصی باید گزینۀ Member را انتخاب کرده و Invite via Link را انتخاب کنید و لینک خصوصی کانال خود را بردارید. حالا مجدداً باید دوباره به قیمت شناسه یا ID کانال رفته و شناسۀ قبلی خود را وارد کنید و تنظیمات را ذخیره کنید. فقط باید این مراحل را هر چه سریعتر انجام دهید که در حین انجام انی مراحل هر کسی می تواند کانالی با شناسۀ شما برای خودش ثبت کند. چرا که ID کانال شما آزاد شده است.