ریپورت تلگرام چیست ؟

منتشر شده در ۱۳۹۵/۰۲/۲۷ در دستۀ آموزش تلگرام ۳ دیدگاه

یکی از اصطلاحاتی که با آمدن تلگرام بر سر زبان ها افتاد، همین ریپورت شدن است که شاید خیلی از افرادی که با این مشکل مواجه نشدند، ندانند که اصلاً ریپورت چیست و باعث چه دردسرهایی که نمی‌شود! حالا می‌خواهیم برای این گونه از افراد توضیح دهیم که ریپورت تلگرام چیست و موضوع را بیشتر باز کنیم. پس با ما همراه باشید.

ریپورت تلگرام چیست ؟

ریپورت تلگرام چیست ؟

تلگرام یکی از نرم افزارهای پیام رسان مطرح است که گوی سبقت را از رقیبان خود ربود و باعث شد حداقل در ایران بیش از ۲۰ میلیون کاربر برای خود جذب کند. ریپورت شدن یکی از مشکلاتی است که برای کاربران تلگرام به وجود می آید و اصلاً هم خوب نیست. عبارت ریپورت از کلمۀ Report انگلیسی گرفته شده و به معنای گزارش دادن است. به گزارشی که کاربران تلگرام برای ارسال پیام های ناخواسته به تلگرام ارسال می‌کنند، عمدتاً ریپورت شدن گفته می شود.

زمانی که یک کاربر ریپورت می شود، او نمی تواند به کاربرانی که در فهرست شماره تلفن های وی نیستند پیام ارسال کند و با پیام زیر مواجه خواهد شد: “Sorry, you can only send messages to mutual contacts at the moment” به این معناست که: “متاسفیم، در حال حاضر فقط شما می توانید به فهرست شماره تلفن های متقابل خود پیام ارسال کنید”.

پیام گزارش ریپورت حساب کاربری تلگرام

پیام گزارش ریپورت حساب کاربری تلگرام

اگر شما یا هر کاربر دیگر تلگرام خواسته باشد پیام های ناخواسته ای را به دیگران ارسال کند، به احتمال قطع به یقین ریپورت خواهد شد و با این مشکل مواجه خواهد شد. زمانی که شما سعی می کنید به یک کاربر که شمارۀ آن در فهرست تماس‌های تلگرام شما نیست، پیامی را ارسال کنید، در نوار بالای قسمت گفتگوی بین شما و او در تلگرام طرف مقابل، نواری مشاهده خواهد شد با عنوان؛ Report Spam

زمانی که کاربر مورد نظر تشخیص دهد که شما قصد اذیت کردن او را دارید و یا می خواهید پیام های ناخواسته برای او ارسال کنید، روی Report Spam کلیک کرده و اگر چندین نفر این کار را انجام دهند، حساب شما اصطلاحاً ریپورت شده و دیگر نمی توانید به افراد غریبه پیام یا تصویری را ارسال کنید و اصطلاحاً تلگرام شما ریپورت می شود.

حتی اگر سعی کنید پیام های تکراری را به کسانی که شما را می شناسند ارسال کنید، باز هم ممکن است تلگرام شما ریپورت شود و حساب شما با محدودیت مواجه گردد. تلگرام این تدابیر را اندیشیده است که کاربرانش با پیام های ناخواسته مواجه نگردند. این حتی برای خود شما هم مفید است. مطمئناً شما هم مثل من دوست ندارید که هر روز با پیام های تبلیغاتی و آزاردهنده روبرو شوید و مدام در حال پاک کردن آنها باشید! اگر این طور بود شاید خیلی‌ها دیگر از تلگرام استفاده نمی کردند.

به هر حال این بود از توضیحات راجع به اینکه ریپورت تلگرام چیست و امیدوارم که تواسته باشم به زبان ساده ولی کامل به شما توضیحات خوبی را ارائه کرده باشم. در نوشته های بعدی راجع به اینکه چطور از ریپورت تلگرام خارج شویم، بیشتر صحبت خواهیم کرد. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. قبل از اینکه نظری بگذارید که این روش ها کار نکرد، بهتر است همۀ آنها را امتحان کنید.