چرا عکس های تلگرام باز نمیشه ؟

منتشر شده در ۱۳۹۵/۰۵/۱۵ در دستۀ آموزش تلگرام ۲ دیدگاه

یکی از محتواهایی که به وسیلۀ تلگرام می‌توانیم ارسال یا دریافت کنیم، عکس ها یا تصاویری هستند که از طریق گفتگوی خصوصی یا حتی کانال های خصوصی و عمومی تلگرام قابل نمایش هستند. اما در پاره‌از از موارد شاید با این مشکل مواجه شدید که عکس‌های تلگرام برای شما باز نمی‌شود! اگر شما هم با این مشکل از مشکلات تلگرام روبرو شدید، با این مطلب از سایت آموزش تلگرام در خدمت شما خواهیم بود، تا راه حل را خدمت شما تقدیم کنیم.

چرا عکس های تلگرام باز نمیشه

چرا عکس های تلگرام باز نمیشه ؟

علت ایجاد این مشکل عکس تلگرام می تواند متفاوت باشد که از مهم ترین علت شروع می کنیم و همین طور پیش خواهیم رفت. کاری هم که شما باید انجام دهید این است که یکی یکی موارد زیر را بررسی کنید و ببینید که مشکل از کجاست و آن را برطرف کنید.

پُر شدن حافظۀ گوشی

تلگرام بر خلاف ظاهرش، خیلی داده دریافت و ارسال می کند. اگر یک نرم افزار مدیریت پهنای باند روی گوشیِ خود نصب کنید و میزان پهنای باندی که تلگرام مصرف می کند را بررسی کنید، خواهید دید که چقدر از حجم اینترنت شما را می‌گیرد. دلیل آن هم کاملاً واضح است. شما درون کانال‌ها و گروه‌های بسیاری عضو هستید و هر کدام از این کانال‌ها و گروه‌ها اگر در روز چندین عکس و فیلم را برای شما ارسال کنند، طبیعتاً باید حجم بسیار زیادی را از شما بگیرند، که این طور هم هست.

پس اگر پس از مدتی دیدید که دیگر عکس ها و ویدیوهای تلگرام برای شما باز نمی شود، مطمئن باشید که دلیل آن پر شدن حافظۀ داخلی یا حتی خارجیِ گوشیِ شماست. منظور از حافظۀ داخلی، همان حافظه‌ای است که همراه با خود گوشیِ شماست که نرم افزارها و فایل های شما روی آن ذخیره می شود. منظور از حافظۀ خارجی یا جانبی هم همان حافظۀ SD است که به گوشی خود متصل کردید تا حافظۀ گوشیِ خود را افزایش دهید.

در خیلی از مواقع تلگرام به صورت خودکار حافظۀ جانبی را برای ذخیره کردن عکس ها و ویدیوها انتخاب می کند و حتی اگر این حافظۀ جانبی هم به طور کامل پر شود، باز هم فرض را بر این می گذارد که گوشیِ شما حافظۀ دیگری ندارد. پس چون حافظۀ جانبیِ شما دیگر مکانی برای ذخیره سازی اطلاعات ندارد، تلگرام هم قادر به دریافت و ذخیره کردن عکس ها و فیلم های جدید نیست. اینجاست که یا باید از قسمت تنظیمات ذخیره سازی یا Storage گوشیِ اندروید یا iOS خود اقدام به تعیین محل پیش فرض برای ذخیره سازی اطلاعات کنید. و یا حافظۀ خود را خالی کنید تا تلگرام بتواند فایل های جدیدی را روی آن ذخیره کند.

در خیلی از مواقع شما متوجه نمی شوید که حافظۀ شما پر شده است. شما باید حتماً به طور دوره ای بررسی کنید که آیا حافظۀ شما نیاز به خالی شدن دارد یا خیر. چون خیلی از برنامه ها کار خود را با حافظۀ پُر نمی‌توانند به خوبی انجام دهند. از جمله تلگرام که قادر به دریافت عکس ها و ویدیوهای جدید نیست.

حالا برای رفتن این مشکل باید چه کار کرد؟ تلگرام تمامی داده های خود را درون یک پوشه با نام Telegram ذخیره می کند. کافی است با File manager یا مدیریت پرونده‌ها، وارد این پوشه و سپس Telegram Images و Telegram Video شده. اگر نیازی به تصاویر و ویدیوهای قبلی ندارید، همۀ آنها را پاک کنید. حتی اگر در قسمت‌های دیگر حافظۀ خود هم پرونده‌هایی دارید که نیازی به آنها نیست، حتماً آنها را هم حذف کنید.

این کار شماست که روی داده های گوشیِ خود مدیریت داشته باشید و آنهایی که نیازی ندارید را حذف کنید و یا اگر نیاز دارید، مثلاً روی رایانۀ خود از آنها نسخۀ پشتیبان تهیه کنید و سپس آنها را حذف کنید. با این کار گوشیِ شما به مراتب سریع‌تر از قبل خواهد شد. می‌توانید امتحان کنید.

پُر شدن حافظۀ موقت یا Cache تلگرام

در این حالت هم می‌توانید به بخش تنظیمات تلگرام (Settings) مراجعه کرده. سپس Cache Settings را لمس کنید. حالا از قسمت Clear Cache اقدام به حذف کردن حافظۀ پنهان یا همان حافظۀ موقت تلگرام کنید. البته در خیلی از مواقع مشکل باز نشدن عکس ها در تلگرام به این دلیل نیست. اما پاک کردن Cache داخلی تلگرام در خیلی از مواقع می تواند مشکل شما را حل کند.

قدیمی بودن نسخۀ تلگرام

در پاره ای از مواقع هم ممکن است به دلیل قدیمی بودن نسخۀ تلگرام عکس ها برای شما باز نشود. برای رفع این مشکل از این طریق، کافی است اول داده‌های تلگرام را به روشی که در بند قبلی توضیح داده شده حذف کنید. پس از آن تلگرام را حذف کنید و آخرین نسخۀ تلگرام را روی گوشیِ خود نصب کنید. حالا پس از اینکه درخواست کد فعال سازی کردید و برای شما ارسال شد، حساب تلگرام خود را فعال کنید و وارد تلگرام شوید. الان باید مشکل عکس های تلگرام شما حل شده باشد.

اختلال IP

ارسال اطلاعات روی شبکۀ جهانی اینترنت با استفاده از نشانی‌های IP انجام می‌شود. اگر اختلالی در IP های مختلف به وجود آید، ممکن است که تصاویر تلگرام برای شما باز نشوند که البته این امر دائمی نیست و ممکن است پس از مدتی این مشکل برطرف گردد. معمولاً به دلیل مشکلات شبکۀ داخلیِ کشور، ممکن است این اختلال آی پی به وجود آید.

در هر صورت این احتمال هایی است که برای پاسخ به سوال چرا عکس های تلگرام باز نمیشه می توان ارائه کرد. اگر شما هم راه حل هایی دارید که می دانید می تواند مشکل هم وطنان را حل کنید، بهتر است از قسمت نظرات آن را با ما و دیگران در میان بگذارید.