نصب تلگرام روی مرورگر فایرفاکس و کروم

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ در دستۀ آموزش تلگرام ۲ دیدگاه

راه کار های بسیاری برای داشتن تلگرام روی کامپیوتر وجود دارد که تا به اینجا راجع به نصب نسخۀ تلگرام روی ویندوز اشاره کردیم. همچنین تنظیمات تلگرام کامپیوتر را به صورت کامل با هم مرور کردیم تا بتوانید به طور کامل با تلگرام رایانۀ خود کار کنید و تنظیمات بخش های مختلف آن را انجام دهید. اما در اینجا باید اشاره کنم که راه های دیگری هم برای داشتن تلگرام روی رایانه وجود دارد که یکی دیگر از این روش ها نصب تلگرام روی مرورگر فایرفاکس و کروم است.

نصب تلگرام روی مرورگر فایرفاکس و کروم

نصب تلگرام روی مرورگر فایرفاکس و کروم

همانطور که می دانید مرورگرها به صورت جدا از سیستم عامل فعالیت خود را انجام می دهند. یعنی اگر فایرفاکس را در نظر داشته باشید، می دانیم که فایرفاکس روی ویندوز، مکینتاش و لینوکس و دیگر سیستم عامل های پر کاربرد رایانه هم نصب می شود. پس اگر ما بتوانیم تلگرام را روی فایرفاکس داشته باشیم، می توانیم از آن روی هر سیستم عاملی استفاده کنیم.

برای اینکه تلگرام را روی مرورگر داشته باشیم، باید به سراغ افزونه های مرورگرهای معروف برویم. هر مرورگر بخشی با عنوان مخزن افزونه های همان مرورگر را دارد که بخشی هم در همان مرورگر با عنوان Add-on یا Plug-in وجود دارد. مستقیماً می توانید وارد آن بخش ها شده و عنوان Telegram را درون جعبۀ جستجو وارد کنید تا آن افزونه در بین افزونه های مرورگر جستجو شده و شما بتوانید با کلیک روی Install آن را نصب کنید. در حال حاضر افزونۀ Telegram برای فایرفاکس و کروم که دو تا از پر استفاده ترین مرورگرهای اینترنتی هستند وجود دارد.

البته یکی دیگر از روش های نصب افزونه تلگرام این است که صفحۀ همان افزونه در سایت مرورگر بروید. مثلاً در زیز ما پیوند این دو صفحه را خدمت شما ارائه دادیم. بسته به نوع مرورگر خود روی آن کلیک کنید و سپس برای کروم روی پیوند Add to Chrome و برای فایرفاکس روی Add to Firefox کلیک کنید.

بدین ترتیب پس از نصب افزونه تلگرام روی مرورگر می توانید یک نماد در بالای مرورگر به شکل نماد تلگرام ببینید که با کلیک روی آن فهرست آخرین پیام های تان را می توانید ببینید. دقت کنید پس از نصب افزونه تلگرام باید آن را اجرا کرده و با وارد کردن کدی که تلگرام به گوشی شما می فرستد آن را فعال کنید. شمایل این افزونه در مرورگر فایرفاکس مثل تصویر زیر است.

افزونه تلگرام روی مرورگر فایرفاکس

افزونه تلگرام روی مرورگر فایرفاکس

بدین ترتیب به سادگی می توانید پیام های خود را روی مرورگر خود بررسی کنید و به سادگی از حساب تلگرام خود استفاده کنید. این نسخه از تلگرام برای کسانی که مدام در حال گشت و گذار در اینترنت هستند و نیاز دارند که پیام های تلگرام خود را سریع بررسی کنند، خیلی می تواند مفید باشد.