چرا تلگرام نصب نمی شود ؟

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ در دستۀ آموزش تلگرام ۷۴۸ دیدگاه

دلایل زیادی برای عدم نصب تلگرام وجود دارد. ولی ما اینجا به مهمترین دلایلی که برای این مشکل وجود دارد اشاره خواهیم کرد. اولین دلیل می تواند عدم پشتیبانی تلگرام از نسخۀ سیستم عامل گوشی شماست. مثلاً اگر آخرین نسخۀ تلگرام به اندروید ۳ به بالا نیاز داشته باشد، ولی اندروید گوشی شما ۲ است، طبیعی است که تلگرام نصب نشود.

به‌روزرسانی اردیبهشت ۹۸ : طبق گزارش‌های رسیده، حذف خودکار تلگرام های غیر رسمی مثل هاتگرام و تلگرام طلایی از طرف خودِ گوگل و به واسطهٔ اپلیکیشن Google Play که روی تمامی گوشی‌های اندرویدی نصب است صورت می‌گیرد. این نسخه‌ها از این تاریخ به بعد به عنوان یک نرم افزار مخرب از طرف گوگل شناسایی شده که امکان نصب روی گوشی‌های اندروید را ندارند. اینکه چرا یک دفعه‌ای شرکت گوگل این تصمیم را گرفته است، باید بررسی گردد. اما برای کسب اطلاعات بیشتر به شما خواندن مقاله چرا تلگرام حذف شد را به شما توصیه می کنیم.

چرا تلگرام نصب نمی شود
چرا تلگرام نصب نمی شود؟

پس در اولین نکته باید در نظر داشته باشید که حداقل احتیاجات سخت افزاری و نرم افزاری نسخۀ تلگرامی که قصد نصب کردنش را دارید، مهیا باشد.

در موارد دیگری که امکان نصب تلگرام وجود ندارد، شما باید به خطایی که به شما میدهد توجه کنید. گاهی اوقات این خطا به زبان فارسی و کاملاً مشخص است که مشکل از کجاست. اگر نه کد یا شماره خطایی که معمولاً حاصل می شود را باید بررسی کرد که دید ایراد از کجای تلگرام می تواند باشد.

اگر پروندۀ نصبی تلگرام هم معیوب باشد یا ناقص دانلود شده باشد، باز هنگام نصب به شما خطا خواهد داد که این کار شدنی نیست. برای این منظور باید دوباره تلگرام را دانلود کرده و آن را نصب کنید.

به هر حال اگر همه چی وفق مراد باشد، تلگرام به درستی نصب خواهد شد و این کار با اجرا کردن فایل نصبی APK به سادگی شدنی است. اما اگر باز هم تلگرام نصب نمی شود باید دید مشکل دقیقاً از کجاست و این نیاز به بررسی از نزدیک دارد.