چگونه چت خصوصی در تلگرام داشته باشیم؟

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۳۰ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

تلگرام آخرین نرم افزار پیام رسانی است که به سرعت در بین طرفداران خودش مورد پذیرش واقع شد. تلگرام از نظر احساس و ظاهر تقریباً شبیه واتس آپ است و البته دارای قابلیت های بسیاری نسبت به آن است. که یکی از این ویژگی ها قابلیت چت رمزگذاری شده یا همان Secret Chat است. چت رمزگذاری شده یا همان چت خصوصی برای کسانی مناسب است که به فکر امنیت بالای تبادل اطلاعاتشان هستند. در این روش از رمزنگاری سر به سر استفاده می شود. یعنی شمایی که پیامی را ارسال می کنید، روی گوشی شما پیام رمزگذاری می شود و دقیقاً روی دستگاه گیرنده از حالت رمز خارج می گردد. اما حالا می خواهیم بپردازیم به اینکه چطور می توانید چت خصوصی در تلگرام داشته باشیم.

شروع چت خصوصی در تلگرام

به دو روش می توانید چت خصوصی را شروع کنید. روش اول این است که علامت قلم در پایین صفحه تماس ها را لمس کنید و دستور New Secret Chat را انتخاب کنید. سپس یکی از مخاطبان خود را از فهرست مخاطبان انتخاب کنید. روش دوم این طور است که باید یکی از مخاطبان را به صورت مستقیم لمس کنید و از بالای صفحه نامش را لمس کنید. در صفحه ای که باز می شود Start Secret Chat را انتخاب کنید.

در هر صورت زمانی چت خصوصی یا محرمانه آغاز می شود که طرف مقابل شما هم روی خط باشد و آنلاین باشد. در غیر این صورت تا زمانی که مخاطب مد نظر شما وارد تلگرام خودش نشده باشد، ارتباط برقرار نخواهد شد. دقت داشته باشید که چت خصوصص مختص با یک دستگاه است. به این معنی که اگر یک حساب تلگرام را روی چندین وسیله باز کرده باشید، چت خصوصی فقط روی همان دستگاهی که با آن چت را شروع کردید، قابل دسترس خواهد بود و مثل دیگر پیام ها نیست که از طریق تمامی دستگاه هایی که به حساب تلگرام متصل کردید، قابل دسترس باشد.

شروع چت خصوصی در تلگرام

شروع چت خصوصی در تلگرام

در تصویر بالا می بینید که تا زمانی که طرف مقابل برخط نشده باشد، عبارت Waiting for    to get online… نمایش داده خواهد شد. تا زمانی که اون هم وارد حساب تلگرام خود شود. پس از اینکه ارتباط برقرار شد به راحتی می توانید به مانند حالت عادی متن و فایل انتقال دهید و پیام های خود را امن ارسال نمایید.

نکته: در هنگام ارتباط به صورت چت خصوصی، یک علامت قفل در نوار بالای نرم افزار نشان داده خواهد شد که به شما امن بودن ارتباط را گوشزد می کند.

تنظیم پاک شدن خودکار پیام

شما می توانید کاری انجام دهید که تک تک پیام هایی که ارسال می کنید، ظرف مدت معینی حذف گردند. برای این کار نوار بالای صفحۀ چت خصوصی را لمس کنید. تنظیمات چت خصوصی برای شما گشوده خواهد شد. Self_Destruct Timer را فعال کنید و مدت زمان آن را هم تعیین کنید که پس از گذشته چند ثانیه، دقیقه، ساعت، روز و هفته به صورت خودکار پیام ها حذف شوند. زمان محاسبۀ پاک شدن پیام ها از زمانی شروع می شود که گیرنده پیام را دریافت کرده باشد.

تنظیمات چت خصوصی در تلگرام

تنظیمات چت خصوصی در تلگرام

Encryption Key : تلگرام از کلید رمزنگاری برای برقراری امنیت ارتباط بین شما استفاده می کند. از این قسمت این کلید را می توانید ببینید. اگر این تصویر دقیقاً برابر تصویر کلید امنیتی روی گوشی گیرنده باشد، نشان می دهد که ارتباط کاملاً امن است.

در حالت حاضر چت خصوصی به صورت دو به دو امکان پذیر است. یعنی گروهی نمی توان گفتگو کرد. مگر اینکه در نسخه های بعدی تلگرام این قابلیت اضافه گردد. اما برای برقراری چت خصوصی در تلگرام به این روشی باید اقدام می شد که در این آموزش به آن ذکر شد.