چطور با تلگرام کار کنم ؟

منتشر شده در ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

تلگرام یک نرم افزار پیام رسان است که در دوران ما خیلی می تواند کارهای ما را ساده تر از قبل کند. این نرم افزار روی گوشی هوشمند، رایانه رومیزی یا لپ تاپ و یا هر وسیله ای که از یکی از سیستم عامل های پر کاربرد پشتیبانی کند، نصب شده و با برقراری ارتباط به سرورهای اصلی از طریق اینترنت کار می کند. سرورهای تلگرام همان جایی هستند که هستۀ اصلی تلگرام روی آن قرار گرفته است و به کاربرانی که به آن متصل هستند خدمات ارائه می کند. برای اینکه بدانیم چطور با تلگرام کار کنیم، این مقدماتی بود راجع به اجزاء تلگرام که به طور کلی شامل این قسمت ها می شد.

چطور با تلگرام کار کنم

چطور با تلگرام کار کنم ؟

برای کار کردن با تلگرام اول باید نرم افزار آن را روی گوشیِ هوشمند خود نصب کنید. درست است که نسخه هایی برای دیگر دستگاه ها هم وجود دارد. اما برای شروع کار، باید حساب خود را بواسطۀ یک خط موبایل بسازید. حساب کاربری همان چیزی است که با آن حساب می توانید از امکانات تلگرام استفاده کنید. شناسۀ آن حساب شماره موبایل شماست و رمز عبورش هم به همین شماره ارسال می شود. که پس از آن می توانید وارد حساب خود شوید.

پس از آنکه تلگرام را نصب کرده و حساب خود را با طی کردن مراحل اولیه ساختید، حالا می توانید چند تا کار مهم با آن انجام دهید.

حساب مخاطبان خود را وارد تلگرام کنید

به طور خودکار زمانی که تلگرام را روی گوشیِ خود اجرا می کنید، تمامی شماره های درون دفترچه تلفن به سرورهای تلگرام فرستاده می شود ود آنها که حساب تلگرام دارند، درون خودِ نرم افزار تلگرام به شما اطلاع رسانی می شوند. همچنین برای آنهایی هم که حساب تلگرام دارند، این هشدار ارسال می شود که شما به شبکۀ تلگرام پیوستید و آنها می توانند این موضوع را متوجه شوند. با هر اضافه یا کم کردن مخاطبان خود از دفترچه تلفن، فهرست مخاطبانتان در تلگرام که با عنوان Contacts شناخته می شود، به روز می گردد. و شما می توانید با هر کدام از آنها گفتگوی مستقیم داشته باشید.

گفتگو کنید

حالا که حساب تان را ساختید و دفترچه تلفن یا همان Contacts تلگرام را به روز کردید، با رفتن به صفحۀ هر کدام از مخاطبان می توانید گفتگوی دو طرفه داشته باشید. با کلیک روی نام هر مخاطب وارد صفحۀ گفتگوی دو طرفه با همان فرد می شوید. در بالای صفحه هم وضعیت برخط بودن یا نبودن فرد ظاهر می شود. حتی اگر فرد برای شما در حال نوشتن است، عبارت Typing… این موضوع را نشان می دهد.

کانال بسازید

حتماً عنوان کانال های تلگرام را شنیده اید. شما هم با نرم افزار تلگرام خود می توانید کانال بسازید. ساخت کانال این امکان را می دهد که برای افراد زیادی محتوا ارسال کنید. آنها در کانال شما عضو می شوند و شما می توانید هر زمان که خواستید برای آنها نوشته ارسال کنید. با هر بار ارسال، اعضای کانال مطلع شده و می توانند آن پست جدید را ببینند. علاوه بر آن قادرند نوشته های کانال شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.

برای ساخت کانال تلگرام می توانید روی علامت سه خط کلیک کنید و دستور New Channel را انتخاب کنید. سپس مراحل ساخت کانال را طی کنید در مرحلۀ اولی باید عنوانی را برایش تعیین کنید. سپس نحوۀ عمومی یا خصوصی بودن کانال را تعیین کنید و در آخر افراد موجود در دفترچه تلفن را به فهرست مخاطبان کانال بیافزایید (اختیاری). آموزش ساخت کانال را ما برای شما به صورت یک کتاب رایگان و تصویری درآوردیم که برای این منظور کافی است به صفحۀ ساخت کانال تلگرام بروید.

گروه بسازید

کارایی گروه هم تقریباً مثل کانال تلگرام است. البته با این تفاوت که در گروه امکان ارسال نوشته یا محتوا توسط همۀ افراد گروه فراهم است. گروه دارای مدیر اصلی و مدیران واسط است که می توانند روی فرآیند گروه تاثیر مستقیم داشته باشند. مثلاً افرادی را وارد گروه کنند یا دسترسی افرادی را از گروه مسدود نمایند. گروه ها به دو دستۀ گروه های عادی و سوپر گروه تقسیم می شوند. سوپر گروه ها در حال حاضر تا ۱۰۰۰۰ نفر عضو می توانند بگیرند (ابر گروه های تلگرام).

برای ساخت گروه هم باید روی علامت سه خط کلیک کنید و دستور New Group را انتخاب کنید و مراحل ساخت گروه از قبیل انتخاب نام و اضافه کردن اعضا به گروه جدید را طی کنید. در نهایت هم یک لینک دعوت یا Invite Link  به شما داده می شود که برای هر کسی که قصد اضافه کردنش به گروه را دارید، باید آن را ارسال کنید. وی را زدن روی آن لینک می تواند وارد گروه شده و در آن عضو شود.

تلگرام با همین چند ویژگی مهم می تواند زندگی ما را متحول کند، که کرده است. ما در این آموزش وارد مسائل ریز کار کردن با تلگرام نشدیم. اما اگر با آموزش های بعدی ما همراه باشید، حتماً شما را با ریز آموزش استفاده کردن از تلگرام آشنا خواهیم کرد.