برنامه تلگرام چیست ؟

تلگرام یا Telegram یک نرم افزار پیام رسان است که با توجه به اینکه روی تمامی دستگاه های ارتباطی دیجیتالی، مثل گوشی های تلفن همراه و رایانه های رومیزی و لپ تاپ نصب می شود، جای تمامی نرم افزارهای پیام رسان قدیمی را گرفته است. این نرم افزار علاوه بر اینکه می تواند پیام متنی را بین افرادی که این نرم افزار را روی دستگاه های خود نصب دارند رد و بدل کند، می تواند پیام های صوتی و همچنین عکس و فایل های دیگری را هم منتقل کند.

برنامه تلگرام چیست ؟

برنامه تلگرام چیست ؟

کاربرد تلگرام چیست ؟

همانطور که گفته شد، دو نفر که می خواهند با استفاده از تلگرام با هم ارتباط برقرار کنند، باید نرم افزار تلگرام را روی دستگاه خود به صورت نصب شده داشته باشند. تلگرام روی گوشی های هوشمند iOS و Android قابلیت نصب دارد. همچنین دارای نسخۀ میزکار ویندوز، لینوکس و مکینتاش هم هست که باعث شده هر کاری که که از از وسیله ای استفاده می کند به راحتی بتواند با استفاده از تلگرام با دیگران ارتباط برقرار نماید.

دقت داشته باشید که استفاده از تلگرام رایگان است. اما برای بهره بردن از آن حتماً باید یک خط اینترنت داشت. مثلاً اگر تلگرام را روی گوشیِ هوشمند خود نصب کردید، باید با استفاده از WiFi یا سیم کارت تلفن خود به اینترنت متصل شده تا نرم افزار بتواند با سرور خود در تماس باشد و اطلاعاتی را بفرستد و بگیرد.

کانال های تلگرام

تلگرام علاوه بر اینکه امکان برقراری ارتباط بین چندین نفر را مهیا می کند، امکان ساخت کانال و یا حتی گروه را هم می دهد. حتی با ساخت ربات های تلگرام که چیزی مثل کانال های تلگرام است، قابلیت خودکارسازی خیلی از کارها را می توان با استفاده از آن انجام داد. کانال تلگرام یک نشانی خاص روی دامنۀ Telegram.me است که هر کسی می تواند یکی یا چند تا بسازد. سپس اقدام ب انتشار نوشته، عکس و فایل روی آن کند که اعضای آن کانال بتوانند آن محتویات را زمانی که به اینترنت متصل می شوند ببیند.

با توجه به گستردگی بیش از حد استفاده از تلگرام در بین کاربران ایرانی و حتی غیر ایرانی، می توان تلگرام را یک رسانۀ نوظهوری معرفی کرد که هر کسی در هر کجای دنیا می تواند هر چه سریعتر رسانۀ خود را راه اندازی کند. اگر شما هم قصد راه اندازی کانال تلگرامی خود را دارید، با آموزش ها و نکات آموزشی سایت تلگرام همراه باشید. همچنین از طریق همین سایت هم می توانید کانال تلگرام خود را معرفی کنید. پس نشانی این سایت را فراموش نکنید.