تبدیل کانال خصوصی به عمومی

منتشر شده در ۱۳۹۵/۰۹/۱۴ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

موضوع بحث ما در اینجا کانال های تلگرام می باشد. کانال های تلگرام معمولاً به دو صورت عمومی یا Public و خصوصی یا Private ساخته می شوند. اینکه هر کدام از این نوع کانال ها چه خصوصیات و ویژگی هایی دارند در ادامه خدمت شما عرض خواهم کرد. اما به طور کلی کانال های خصوصی کانال هایی هستند که هر کسی نمی تواند به عضویت در آن درآید. در حالی که کانال های عمومی به سادگی همگان می توانند عضو آنها شوند. در این نوشتار می خواهیم به صورت تصویری به تبدیل کانال خصوصی به عمومی در تلگرام بپردازیم که بهتر است تا انتهای بحث همراه ما باشید.

تبدیل کانال خصوصی به عمومی

تبدیل کانال خصوصی به عمومی

هر کانال در تلگرام دارای یک نشانیِ اینترنتی است که ما به آن آدرس کانال یا نشانیِ کانال هم می گوییم. این نشانی مثل دیگر نشانی‌های صفحات اینترنتی با https:// شروع می شود و باعث می شود که هر کسی بتواند به کانال های تلگرام دسترسی داشته باشد. اما این نشانی برای کانال های خصوصی با عمومی تفاوت بزرگی دارد. در نشانیِ کانال های خصوصی عبارت joinchat دیده می شود که نشان از این دارد که باید فردی نشانیِ کانال خصوصیِ مورد نظر را برای یکی دیگر ارسال کند، تا او هم بتواند در کانال خصوصی عضو شود. در صورتی که نشانیِ کانال های عمومی را می توانید در سرتاسر اینترنت منتتشر کنید تا همه بتوانند عضو کانال عمومیِ شما شوند.

در بیشتر مواقع نیازی نیست که شما یک کانال خصوصی بسازید و اگر قصدتان داشتن یک کانال پر عضو و پر بازدید است، باید آن را به صورت عمومی بسازید. حتی این اشتباه را بیشتر افرادی که کانال خود را در سایت ما تبلیغ می کنند هم مرتکب می شوند. آنها نمی دانند که با خصوصی (Private) کردن یک کانال، افراد کمتری می توانند عضو کانال آنها شوند و اگر قصد آنها فروش محصول است، کمتر می فروشند و کمتر سود می کنند. پس در اولین گام برای تبلیغ کانال، باید آن را عمومی یا Public کنید.

در  زمان ساخت کانال، هم می توانید کانال خود را خصوصی یا عمومی تعیین کنید. علاوه بر آن پس از ساخت کانال هم می توانید نوع کانال زا از خصوصی به عمومی و یا بالعکس تبدیل کنید. در این آموزش ما به صورت تصویری نحوۀ انجام این کار را با استفاده از تلگرام گوشی می آموزیم. اما در کنار آن روش انجام تبدیل کانال خصوصی به عمومی روی رایانه را هم آموزش خواهیم داد. به این دلیل که برخی از شما عزیزان شاید از تلگرام روی گوشیِ هوشمند خود استفاده کنید و برخی دیگر روی رایانه.

حالا فرض می کنیم که کانال شما خصوصی است و می خواهید آن را به یک کانال عمومی تبدیل کنید. برای این کار کافی است تلگرام خود را باز کرده و وارد کانال خود شوید. کانالی که قصد تبدیلش را دارید، حتماً باید شما مدیر اصلیِ آن باشید. در هر صورت باید روی نوار بالای کانال تلگرام ضربه بزنید تا وارد صفحۀ مشخصات و تنظیمات کانال تلگرامِ خود شوید.

تصویر زیر صفحۀ مشخصات و تنظیمات کانال تلگرامِ شما را نشان می دهد که در اینجا باید روی علامت سه نقطه در بالا سمت راست بزنید. بعد از آن روی Edit بزنید. با این کار به صفحۀ ویرایش مشخصات کانال وارد خواهید شد.

تبدیل کانال خصوصی به عمومی

صفحه مشخصات کانال تلگرام شما

در صفحه ای که برای شما باز می شود، می توانید تنظیمات کانال تان را انجام دهید. اما ما در اینجا می خواهیم نوع و نشانیِ کانال را تغییر دهیم. پس باید روی Channel Type بزنیم. دقت داشته باشید که همین جا روبروی این دستور نوع کانال را به ما نشان می دهد. در تصویر زیر عبارت Public نشان دهندۀ عمومی بودن کانال تلگرامِ ماست.

تبدیل کانال خصوصی به عمومی

صفحه ویرایش مشخصات کانال تلگرام شما

حالا در صفحۀ دیگری که برای شما باز می شود، و تصویر آن را در زیر می توانید ببینید قادر به تعیین نوع کانال تلگرام خود هستید.

  • Public Channel : که همان کانال عمومی است و باید این گزینه را انتخاب کنید. در این صورت هر کسی می تواند وارد کانال تلگرام شما شود.
  • Private Channel : که همان کانال خصوصی است و فقط کسانی می توانند به عضویت کانال شما درآیند که اصطلاحاً لینک جوین یا نشانیِ Join کانال را دارند. انتخاب این گزینه برای کانال های تبلیغاتی و اطلاع رسانی پیشنهاد نمی شود.
تبدیل کانال خصوصی به عمومی

انتخاب و تغییر حالت و نوع کانال تلگرام شما

اما در پایین همین صفحه، زمانی که نوع کانال را Public انتخاب می‌کنید، می‌توانید شناسۀ کانال (ID) خودتان را هم تعیین کنید. یعنی قسمت آخر نشانیِ کانال. ما در اینجا عبارت Introchannel را زدیم. پس نشانیِ کانال ما به این صورت خواهد شد: https://telegram.me/introchannel

به هر حال، بعد از اینکه تغییرات مد نظر خود را اعمال کردید، کافی است روی علامت تیک در بالا سمت راست صفحه یک بار بزنید تا تنظیمات ذخیره شود. دقت داشته باشید که مراحل بالا را باید زمانی انجام دهید که دسترسیِ شما به اینترنت برقرار می باشد. در غیر این صورت خطا به شما نشان داده خواهد شد.

بدین ترتیب شما توانستید که کانال خود را از حالت خصوصی به عمومی تبدیل کنید. دقت داشته باشید که همین کار را هم برای تبدیل کانال های عمومی به خصوصی می توانید انجام دهید. البته این کار تبعاتی هم در بر دارد. مثلاً شناسۀ کانالِ عمومیِ شما آزاد شده و هر کسی دیگری می توایند آن را برای کانال خود انتخاب کند. در حالی که دیگر آن نشانی برای کانال شما کار نخواهد کرد. پس در تبدیل کانال عمومی به خصوصی نهایت دقت را داشته باشید. در ضمن با این کار معمولاً پیوندهایی که در جاهای مختلف از کانال خود به جا گذاشتید، دیگر کار نخواهند کرد. مثلاً اگر کانال تان عمومی است و پیوند آن را در سایت ما برای تبلیغ گذاشتید، پس از تبدیل کانال به کانال خصوصیِ دیگر افراد قادر به بازدید از کانال شما از طریق سایت ما نیستند.