ترک کردن کانال تلگرامی که مدیر آن هستیم

منتشر شده در ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

همانطور که می دانید، به عنوان یک عضو از یک کانال یا گروه اگر نخواسته باشیم دیگر در آن کانال یا گروه عضو باشیم، به راحتی می توانیم آن را ترک کنیم. به این عمل Leave Channel هم گفته می شود. این برای هر نوع گروه یا کانای صادق است. حتی اگر گروه یا کانالی را خودمان راه اندازی کرده باشیم! یعنی مدیر آن خودمان باشیم. شاید تا به حال برای شما هم سوال شده باشد که با ترک کانالی که خودمان مدیر اصلی آن هستیم، چه اتفاقی به سر آن کانال یا گروه می آید؟ در این آموزش به این پرسش می خواهیم پاسخ دهیم.

ترک کردن کانال تلگرامی که مدیر آن هستیم

ترک کردن کانال تلگرامی که مدیر آن هستیم

اگر کانالی را در تلگرام ساخته باشید و دیگر به آن نیازی نداشته باشید، به راحتی می توانید آن را حذف کنید. برای این کار به بخش Channel Info همان کانال رفته و با انتخاب دستور Delete Channel قادرید کانال را حذف کنید.

اما به غیر از حذف کانال، اگر خواسته باشید از کانال خارج شوید و اصطلاحاً Leave Channel کنید چه اتفاقی برای آن کانالی که مدیر اصلی اش خود شما هستید خواهد افتاد؟ در این حالت کانال حذف نمی شود و اگر کانال مدیران دیگری هم داشته باشد، آنها می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و کانال همچنان به فعالیتش ادامه می دهد.

مدیر اصلی زمانی که کانال را ترک می کند، دیگر نامش به عنوان مدیر کانال برای دیگران نمایش داده نمی شود. اما مدیر اصلی ای که کانال را ترک کرده است، هر زمان که خواسته باشد مجدد قادر است کنترل کانال را به دست بگیرید و حتی آن را حذف نماید. دقت داشته باشید که در این حالت دیگر مدیران قادر به حذف کانال نخواهند بود.

با داشتن نشانی یا شناسهٔ کانال، مجدد می‌توانید وارد کانالی شوید که آن را ترک کردید. سپس با رفتن به صفحه مشخصات کانال، می‌توانید کنترل آن را به دست بگیرید و یا حتی مجدد به عنوان مدیر اصلی کانال همه چیز را به دست بگیرید.

دقت کنید که کانال های تلگرام معمولاً بعد از مدت زمانی که از آخرین فعالیت آنها گذشته است، به صورت خود به خود حذف می شوند. چه مدیر داشته باشند و چه مدیران از آن ترک عضویت کرده باشند. در این صورت خود تلگرام روی کانال یا گروه پیامی را ارسال می کند که به مخاطبان آن اطلاع دهد که طی مدت زمان خاصی کانال حذف می گردد.