عکس های تلگرام کجا ذخیره می شوند ؟

منتشر شده در ۱۳۹۵/۰۴/۲۹ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

با سلامی دوباره خدمت شما همراهان سایت تلگرام. امیدوارم که حال شما خوب باشد. با یک مقالۀ آموزشیِ دیگر در خدمت شما هستیم که در این مقاله با هم می خواهیم بدانیم که عکس های تلگرام کجا ذخیره می شوند . سوالی که شاید شما هم خواسته باشید به پاسخ آن برسید. یکی از محتواهایی که شما می توانید با استفاده از تلگرام رد و بدل کنید، عکس ها و تصاویر متحرک است. پس طبیعتاً زمانی که شما یک عکسی را دریافت می‌کنید، آن عکس باید در جایی از گوشیِ شما ذخیره شود. این مکان جایی روی حافظۀ گوشیِ شما یا روی حافظۀ جانبی است.

عکس های تلگرام کجا ذخیره می شوند

عکس های تلگرام کجا ذخیره می شوند؟

اول از همه باید بدانید که بسته به اینکه حافظۀ جانبی روی گوشیِ خود نصب کرده باشید یا خیر، تلگرام یا روی حافظۀ اصلی و یا روی حافظۀ جانبی اقدام به ذخیره سازی اطلاعات خود می کند. در خیلی از مواقع از بخش تنظیمات Storage یا ذخیره سازی گوشی اندروید خود، می توانید تعیین کنید که محل پیش فرض ذخیره سازی داده های هر نرم افزاری روی گوشیِ شما کجا باشد. اما در خیلی از مواقع شاید تلگرام به طور خودکار اقدام به ذخیره سازی روی حافظۀ جانبیِ شما کند. در همین حین حتی ممکن است که مشکلاتی را هم به وجود آورد.

حالا ما فرض می کنیم که شما حافظۀ جانبی با نام SD Card دارید. پس به File Manager یا مدیریت پروندۀ گوشی خود رفته و به این مسیر بروید: SD Card > Telegram > Telegram Images . در تصویر زیر بخش اصلی مدیریت پرونده ها مشخص است.

محل ذخیره شدن عکس های تلگرام

محل ذخیره شدن عکس های تلگرام

محل ذخیره شدن عکس های تلگرام درون پوشۀ Telegram Images کاملاً مشخص است و الان شما می توانید تمامی عکس هایی که تا به الان تلگرام شما ذخیره کرده است را یک جا ببینید.

محل ذخیره شدن عکس های تلگرام

محل ذخیره شدن عکس های تلگرام

حالا اینکه بدانیم عکس های تلگرام روی گوشی اندروید ما کجا ذخیره می شوند، به چه درد ما خواهد خورد؟ در خیلی از مواقع مثل پر شدن حافظۀ اصلی یا جانبیِ گوشی ما، تلگرام و دیگر نرم افزارها امکان ذخیره کردن و یا حتی باز کردن تصاویر جدید درون نرم افزار را ندارند. در این حالت است که باید بدانید عکس های تلگرام کجا ذخیره می شود و آنها را حذف کنید.

این هم از آموزش امروز که امیدوارم که به درد شما خورده باشد. با کانال های تلگرام و همچنین آموزش های جالب دیگر همراه ما باشید.