نمایش امتیاز فروشنده بر حسب کشور در گوگل

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۸/۲۱ در دستۀ کانال های کامپیوتر بدون دیدگاه

یکی از سرویس های گوگل خدمات یافتن فروشگاه های سراسر جهان است که به نشانی www.google.com/shopping برای همگان قابل دسترس است. هر چند که کاربران ایرانی زیاد با آن آشنا نیستند. پس از آن زیاد هم استفاده نمی کنند. اما در بین کاربران جهانی دارای جایگاه خاصی است. کسانی هم که فروشگاهی دارند و خواستار نمایش فروشگاه و مشخصاتش درون این سرویس هستند، باید سایت شان را برای این نمایش بهینه کنند که بخشی از فعالیت های مرتبط با سئوی فروشگاه شان محسوب می گردد. حالا به تازگی گوگل امکان نمایش امتیاز هر فروشنده یا فروشگاه را بر اساس کشور فرد جستجو کننده نشان می دهد که بررسی های نشان داده در این حالت ۱۰ درصد کلیک بیشتری روی نتیجه ای که دارای این امتیاز محلی است متوجه آن خواهد شد.

نمایش امتیاز فروشنده بر حسب کشور در گوگل

نمایش امتیاز فروشنده بر حسب کشور در گوگل

در سال های اخیر گوگل سعی کرده تا حد امکان محلی باشد. محلی به چه معنا است؟ یعنی نتایج جستجوها و حتی دیگر سرویس هایش را وابسته به محلی کند که فرد در حال استفاده از آن سرویس گوگل است. با این کار تجربۀ کاربری کاربران گوگل بهتر خواهد شد و این شرکت قدرت خود را بیش از پیش تثبیت خواهد کرد.

گوگل یکی از کارهایی که در زمینه محلی سازی نتایج جستجو خودش کرده است، در بحث Shopping یا همان خدمات یافتن فروشگاه از طریق گوگل است. در این سرویس به هر فروشنده یک امتیاز داده شده بود که در حال حاضر این امتیاز برای هر کشور متفاوت است. این امتیاز بر اساس شاخص ها و سیگنال های زیادی جمع آوری شده است و کسی که دنبال یک فروشنده خاصی است، بهتر می تواند بفهمد که امتیاز آن فروشنده چقدر است.

کاربران در کشورهای مختلف ممکن است امتیاز یک فروشگاه را به صورت متفاوت ببینند. که این امر باعث بهبود CTR یا همان نرخ کلیک روی نتیجه در سرویس Shopping گوگل شده است. به هر حال ممکن است یک فروشگاه که در کشوری خوب کار می کند و مشتریان راضی به خود را دارد، در کشورهای دیگر آن چنان موفق نبوده و خریداران آن چندان از خرید خود راضی نباشند.

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، به مانند گذشته امتیاز فروشنده نشان داده می شود. البته در کنار آن یک فهرست کشویی هم وجود دارد که لیست کشورهای مختلف را در خود جای داده است. با انتخاب هر کشور امتیاز آن فروشگاه یا فروشنده در آن کشور نشان داده می شود. حالا فرد جستجوگر با مقایسه امتیازها در کشورهای مختلف و حتی مقایسه امتیازها با دیگر فروشنده ها می تواند بهترین تصمیم را بگیرد.