در تلگرام پشت سر هم دیلیت اکانت نکنید!

منتشر شده در ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ در دستۀ آموزش تلگرام ۱۰۵ دیدگاه

با توجه به مقالات آموزشی که تا به الان در سایت تلگرام منتشر کردیم، شاهد این موضوع بودیم که خیلی از عزیزان با مشکل بلاک یا مسدود شدن پس از چندین بار متوالی حذف حساب روبرو بودند. لازم دیدیم که یک مقالۀ آموزشی کامل نگارش شود و راجع به این موضوع به طور کامل توضیح داده شود. اول از همه باید بدانید که اصطلاحاً ریختن تلگرام روی گوشی یا نرم افزار و فعال کردن آن به منزلۀ ساخت یک حساب کاربریِ جدید در تلگرام است. این حساب کاربری با شمارۀ موبایل شما شناخته می شود و هر زمان هم که خواسته باشید می توانید این حساب را پاک کنید. به این حال Delete Account یا حذف حساب یا به اصطلاح عامیانه دلیت اکانت گفته می شود. شما زمانی باید این کار را انجام دهید که مطمئن هستید هر آنچه که در تلگرام دارید از بین برود و حساب شما کاملاً بسته گردد.

در تلگرام پشت سر هم دیلیت اکانت نکنید!

در تلگرام پشت سر هم دیلیت اکانت نکنید!

البته بعداً هم می توانید دوباره با همین شماره یک حساب تلگرام دیگر بسازید و از آن استفاده کنید. اما باید بدانید که اگر برای چندین بار متوالی اقدام به حذف حساب و سپس مجدداً فعال کردن آن کنید، تلگرام این طور فکر می کند که شما در حال کلاه گذاشتن سر او هستید! در این حالت شما را برای مدت زمان چند روز تا چند هفته مسدود یا همان Block می کند که در این حالت دیگر نمی توانید حساب تلگرام خود را فعال کرده و از آن استفاده کنید.

پس به شما توصیه اکید می شود که از دلیت اکانت کردن های متوالی خودداری کنید. بیشتر کاربران از این روش زمانی استفاده می کنند که مشکلی در پیام رسان شان به وجود آمده و می خواهند با حذف حسابشان این مشکل را حل کنند. باید بدانید که هر مشکلی در تلگرام دارای راه حل به خصوص خودش می باشد. اگر به سراغ حذف کردن حساب خود بیایید، علاوه بر اینکه تمامی گفتگوها و کانال های شما از بین خواهند رفت، امکان مسدود شدنِ دسترسیِ شما به تلگرام هم وجود دارد.

شما فقط باید زمانی دست به Delete Account بزنید که دیگر نمی خواهید از حساب تلگرام خود استفاده کنید. اما اگر قصد دارید با این کار به هدف دیگری برسید، مطمئن باشید که یک مشکل بزرگ تر برای شما به وجود خواهد آمد و آن هم مسدود شدن دسترسیِ شما به سرویس تلگرام است. زمانی هم که مسدود می شوید، دیگر نمی توانید حساب تلگرامی را با شماره تلفن فعلیِ خود بسازید.

راه حل رفع این مشکل هم تا به الان به طور قطعی یافت نشده است. در درجۀ اول شما باید از ارسال درخواست های مکرر جهت فعال کردن حساب خود خودداری کنید. درثانی باید چند روز تا چند هفته صبر کنید و دوباره امتحان کنید که شاید دسترسیِ شما آزاد شده باشد.

پس اگر حساب تلگرام شما برای شما حیاتی است و نمی خواهید آن را از دست بدهید، از حذف کردن حساب به صورت بی جا خودداری کنید. کاربران زیادی هستند که با این مشکل دست به گریبانند.