حذف خودکار فایل های دانلود شده در تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۶/۰۸/۱۸ در دستۀ آموزش تلگرام ۲۲ دیدگاه

سلام و خسته نباشید فراوان به شما. من دیروز بیشتر از سیصد فایل دانلود کردم تو تلگرام. امروز که اومدم میبینم بیشترشون حذف شدن. فقط تعدادی که حجمشون کمه دانلود شده موندن و بقیه رو باید دوباره دانلود کنم چرا خود به خود حذف شدن؟ آیا بیشتر از حجم خاصی نمیشه تو تلگرام کامپیوتر نگه داشته بشه؟
خیلی ممنون جواب بدید ضروریه

حذف خودکار فایل های دانلود شده در تلگرام

حذف خودکار فایل های دانلود شده در تلگرام

آیا فایل های دانلود شده در تلگرام به طور خودکار حذف می شوند؟

چه در تلگرام کامپیوتر و چه در تلگرام گوشی های هوشمند زمانی که شما یک فایل را دریافت می کنید، حالا چه در صفحات گفتگوی شخصی یا گروه ها باشد و چه در کانال های تلگرامی، آن فایل ها در پوشه ای روی حافظۀ گوشی یا رایانه شما هم ذخیره می شوند که با استفاده از مدیریت فایل یا File Manager در گوشی، یا با استفاده از File Explorer در ویندوز قابل دسترس است. محل این ذخیره سازی در گوشی ممکن است متفاوت باشد. اما به دنبال پوشه ای با نام Telegram باشید. روی ویندوز هم در پوشۀ Downloads یک پوشۀ دیگر با نام Telegram وجود دارد که تمامی فایل های دانلود شده در آنجا قرار گرفته است.

زمانی که یک بار یک فایل را در تلگرام دانلود کنید، در دفعات بعدی نیازی به دریافت مجدد آن وجود دارد. و حتی بدون نیاز دسترسی به اینترنت می توانید آنها را مجدداً درون تلگرام ببینید یا بشنوید. اما اگر از قبل دریافت را انجام دادید و برای بار دوم که به آن مراجعه می کنید، اثری از آن وجود ندارد، در اولین گام بهتر است که به مسیر ذخیره شدن آن به طور مستقیم مراجعه کنید. به احتمال زیاد در آنجا وجود خواهد داشت. اگر نبود یا خودتان ناخواسته آنها را حذف کردید یا اینکه یک نرم افزار یا برنامه ای دیگر آنها را حذف کرده است. در غیر این صورت اگر فایل ها در آنجا موجود نبودند، باید مجدد آنها را دریافت کنید.

پیشنهاد می شود در صورتی که حجم زیادی از  اطلاعات را می خواهید با استفاده از تلگرام دریافت کنید، پس از دانلود چند تا از آنجا ابتدا مکان شان را عوض کنید و به جای امنی منتقل کنید. سپس به سراغ ادامۀ دریافت ها بروید. پس همانطور که گفته شده درست است که تلگرام کامپیوتر یا حتی گوشی شما محدودیتی در حجم دانلودی ندارد و آنهایی که از قبل دریافت کردید را حذف نمی کند. ولی برای اطمینان بیشتر مکان آنها را روی گوشی یا حتی رایانه تغییر دهید.

به هر حال اگر به هر دلیلی فایل ها از روی رایانه شما حذف شده باشند، اگر نمی خواهید مجدد آنها را دریافت کنید، می توانید از نرم افزارهای رکاوری یا همان برگرداندن اطلاعات حذف شده استفاده کنید و مکان ذخیره پرونده های تلگرام را پویش کنید. حتماً آنها را می توانید مجدد بازیابی کنید. این کار مخصوصاً اگر حجم اطلاعات دانلود شده زیاد باشد، مقرون به صرفه تر است.

نکته بسیار مهم

اگر شما روی گوشی تلفن همراه خود یک نرم افزار پاکسازی هوشمند داشته باشید، با اجرای آن که میتواند به صورت دستی یا خودکار باشد، فایل هایی که نرم افزار تلگرام شما دریافت کرده است را هم به عنوان محتوای زاید تشخیص داده و آنها را هم حذف می کند. معمولاً این نرم افزارها پس از پویش حافظۀ گوشی و یا حتی رایانه، آنهایی که نرم افزار حذف می کند را فهرست می کنند. شما باید از بین آنها مواردی که قصد حذف شدن شان را ندارید را غیرفعال کنید. به هر حال در حذف شدن خودکار فایل های تلگرام این نکته را در نظر داشته باشید.