دانلود تلگرام پرتابل برای کامپیوتر

منتشر شده در ۱۳۹۵/۰۲/۲۳ در دستۀ آموزش تلگرام ۱ دیدگاه

در قسمت قبلی از مجموعه مقالات آموزشی تلگرام، به چیستیِ تلگرام پرتابل اشاره کردیم و الان حتماً می‌دانید که این نسخه از تلگرام چیست و چه کاربردی برای ما دارد. در همان مقالۀ قبلی توضیحات کاملی را هم راجع به نحوۀ دانلود کردن تلگرام پرتابل دادیم. اول از همه در همین جا هم بهتر است اشاره کنیم که منظور از نسخۀ پرتابل همان نسخۀ قابل حمل یک نرم افزار است که بدون نصب، می‌توان آن را اجرا کرده و از نرم افزار استفاده کنیم. مثلاً آن را روی یک حافظۀ Flash ریخته و با اتصال به هر رایانه ای از حساب یا حساب‌های تلگرام خود استفاده کنیم. حال ادامۀ ماجرا را برای دانلود تلگرام پرتابل برای کامپیوتر شاهد باشید.

دانلود تلگرام پرتابل برای کامپیوتر

دانلود تلگرام پرتابل برای کامپیوتر

بهترین جا برای دانلود کردن هر نرم افزاری، همان سایت سازنده یا اصلی آن است. مطمئن‌ترین کاری که برای دریافت یک نرم افزار می‌توانیم انجام دهیم همین است. به این دلیل که یک نرم افزار می‌تواند حاوی جاسوس افزارهایی باشد که اطلاعات و حساب‌های شما را تهدید کند. پس باید برنامه‌های نرم افزاری را از سایت‌های سازنده و اصلیِ آن دریافت کنید.

نسخۀ قابل حمل تلگرام راه هم می‌توانید از سایت سازنده به نشانی desktop.telegram.org دریافت کنید. وارد صفحۀ مذکور شده و روی پیوند Portable version for Windows کلیک کنید. در حال حاضر فقط برای ویندوز نسخۀ قابل حمل تلگرام وجود دارد و به طور کلی این نوع نرم افزارها بیشتر برای همین سیستم عامل ساخته می‌شوند.

زمانی که روی پیوند مورد نظر کلیک کردید، باید صبر کنید تا دریافت شروع شود. این کار مستقیم انجام خواهد شد و نیازی به صبر طولانی مدت نیست. زمانی که کار دریافت تمام شد، یک پروندۀ فشرده شده خواهید داشت (معمولاً با نام tportable.0.9.48.zip و حجمی معادل تقریباً ۲۰ مگابایت) که باید آن را از حالت فشرده خارج کنید. فایلی درون آن وجود خواهد داشت که با دوبار کلیک روی آن می‌توانید تلگرام را باز کنید. پس از آن باید یک حساب را به این تلگرام معرفی کنید که از روش های مرسوم انجام شدنی است. یعنی باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید، تا تلگرام یک کد را برای شما ارسال کرده و پس از وارد کردن آن کد می‌توانید از حساب تلگرام خود روی این نرم افزار قابل حمل استفاده کنید.

دقت داشته باشید که دفعۀ بعدی که تلگرامِ قابل حمل خود را اجرا می کنید، نیازی نیست مجدد وارد حساب خود شوید. چرا که اطلاعات ورود شما درون فایل هایی در کنار همان پروندۀ اجرایی تلگرام ذخیره می شوند و تا زمانی که آنها را پاک نکنید، می توانید از حساب فعلی تلگرام خود استفاده کنید. با آموزش های دیگر تلگرام قابل حمل همراه ما باشید.