درباره شرکت LINE

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۵/۲۸ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

این مقاله توضیحی است درباره نرم افزار LINE که با هم می‌خواهیم بیشتر راجع به لاین آشنا شویم. LINE نام یک نرم افزار اختصاصی برای ایجاد ارتباط سریع بین افراد مختلف در سرتاسر جهان است. استفاده از این نرم افزار رایگان است و کاربران آن قادرند تصاویر، فیلم، متن و حتی صدای خود را برای همدیگر ارسال کنند. بر همین اساس در بسیاری از موارد کار ارسال پیامک و ایجاد مکالمه را با هزینۀ کمتر برای ما انجام می‌دهد.

نرم افزار لاین توسط یک تیم ۱۵ نفرۀ توسعه دهندۀ ژاپنی New Human Network (NHN) که متشکل از مهندسان چینی، ژاپنی، کره ای، آمریکایی بود طراحی شد. ایدۀ چنین ارتباطی توسط Lee Hae Jin یکی از اعضای این گروه متولد شد. این برنامه اول در سال ۲۰۱۱ در ژاپن راه اندازی شد که ۱۰۰ میلیون کاربر در ۱۸ ماه اول به خود جذب کرد و ۲۰۰ میلیون کاربر دیگر در ۶ ماه بعدی جذب کرد. لاین بزرگترین شبکۀ اجتماعی ژاپن در سال ۲۰۱۳ بود.

درباره شرکت LINE

درباره شرکت LINE

در اکتبر ۲۰۱۴ این شرکت اعلام کرد که ۵۶۰ میلیون کاربر جهانی و با ۱۷۰ میلیون حساب کاربری فعال توانسته است جذب خود کند. در فوریه ۲۰۱۵ اعلام کرد تعداد کاربران از ۶۰۰ میلیون تجاوز کرده است و انتظار می رود تا آخر همین سال این تعداد به ۷۰۰ میلیون برسد!

در اصل این نرم افزار برای گوشی های هوشمند اندروید و iOS تولید شد. ولی پس از آن برای گوشی های بلکبری، نوکیا، ویندوز فون، فایرفاکس و تبلت‌های iOS هم توسعه داده شد. همینک این نرم افزار برای رایانه‌های رومیزی دارای سیستم عامل ویندوز و مک هم قابل دسترس است.

شرکت LINE در سال ۲۰۱۱ کار خود را فقط برای کاربران ژاپنی شروع کرد. ولی الان می بینیم کاربران این شرکت با نزدیک شدن کاربرانش به مرز یک میلیارد، یکی از تاثیرگذارترین شرکت‌ها در حوزۀ فناوری اطلاعات در جهان است.