در زمان فیلترینگ تلگرام مراقب امنیت خود باشید

منتشر شده در ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

فرصت طلبان همیشه دنبال موقعیت هایی هستند که بتوانند سوء استفاده کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند. در حال حاضر هم به دلیل فیلتر شدن تلگرام به دلیل مسائل امنیتی، خیلی از افراد دست به کار شده و از ترفندهایی برای به جیب زدن پول های زیاد و کلاهبرداری استفاده می کنند. ترفندهایی که با اطلاع از آنها به راحتی می توان جلوی سوء استفادۀ این افراد را گرفت.

در زمان فیلترینگ تلگرام مراقب امنیت خود باشید

در زمان فیلترینگ تلگرام مراقب امنیت خود باشید

اولین نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که به هیچ عنوان به شایعه ها نباید توجه کنید. برخی اوقات شایعه ها حتی از خبرگزاری های رسمی هم بازتاب می یابند. پس اگر گفته می شود که تلگرام دیگر باز نخواهد شد، حقیقتاً نمی توان به این اخبار استناد کرد. هر چند که مطمئناً اگر هم این اتفاق بیافتد، جایگزین های بسیاری برای آن به وجود خواهند آمد.

اما داستان و کلاه برداری های اصلی اینجاست که ممکن است با نرم افزارهای غیر رسمی تلگرامی مواجه شوید که بدون استفاده از فیلترشکن امکان استفاده از حساب تلگرام تان را می دهند. هر چند که ارتباط تلگرام خود امن هست که به سختی می توان اطلاعات را به سرقت برد. اما همین نرم افزارهای غیررسمی برای فیلتر بودن تلگرام خود عامل تهدید زایی هستند که باید حواستان را راجع به این موضوع کاملاً جمع کنید.

در هر صورت در این اوقات است که سوء استفاده کنندگان دنبال راهی برای رسیدن به اهداف خود هستند. پس حواس خود را کاملاً جمع کنید.