شبکه اجتماعی موبایلی چیست؟

منتشر شده در ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

با ورود موبایل و گوشی های هوشمند به زندگی ما خیلی از جوانب زندگی ما تغییر کرد. از جملۀ این تغییرات در زمرۀ شبکه های اجتماعی و شاید اجتماعات انسانی ما بود. اگر ما قبلاً طور دیگری در اجتماعات حضور پیدا می کردیم، حالا داستان تغییر کرده و با یک گوشی و با عضویت در یک گروه مجازی می توانیم اقدام به گفتگو کنیم، با هم عکس ها و فیلم هایمان را به اشتراک بگذاریم و در کل همه چیز عوض شده است. شبکه اجتماعی موبایل موضوع بحث ما در این مقاله است که بد نیست تا انتها همراه با ما باشید.

شبکه اجتماعی موبایلی چیست

شبکه اجتماعی موبایلی چیست

شبکه های اجتماعی مجازی تا قبل از اینکه گوشی های هوشمند وارد بازار شوند، در حد همان فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعیِ مبتی بر مرورگر بودند. اما پس از اینکه گوشی های هوشمند آمد، فیس بوک هم سعی کرد حضور خود را روی گوشی های هوشمند هم توسعه دهد. به همین دلیل نسخه هایی از اپلیکیشن را برای اندروید و iOS نوشت تا کاربران این شبکه اجتماعی روی گوشی هایشان هم بتوانند حساب خود را چک کنند.

اما پس از مدتی ما شاهد ورود نوعی جدید از شبکه های اجتماعی بودیم که فقط و فقط از روش گوشی هوشمند مدیریت می شدند. از جملۀ انها لاین و تلگرام بودند و هستند که همین الانش هم خیلی ها را سرگرم کردند. این شبکه ها محتوای خود را فقط و فقط با استفاده از برنامه کاربردیشان که روی دستگاه های مختلف نصب می شوند در اختیار مخاطبان شان قرار می دهند. و به این صورت نیست که مثلاً شما بتوانید با گوگل یک محتوا یا پست خاصی را پیدا کنید. در صورتی که با گوگل می توانید یک نوشته یا عکس خاصی را از فیسبوک پیدا کنید. چون فیسبوک مبتنی بر وب است و مثل هر سایت دیگری قابلیت دسترسی دارد.

البته در این میان برخی از شبکه های اجتماعی موبایلی مثل اینستاگرام هم امکان جستجوی محتوا از طریق وب را هم مهیا کردند. اگر حساب اینستاگرام داشته باشید، هر چند که هنوز هم فقط و فقط از طریق برنامۀ کاربردی اینستاگرام می توانید محتوایی را روی پیج خود منتشر کنید. اما دیگران می توانند پست های شما را با استفاده از مرورگر اینترنتی هم شاهد باشند. ولی در اینستاگرام عمده کار با استفاده از گوشی های هوشمند انجام می گیرد. این به دلیل همان گوشی محور بودن این شبکه های اجتماعی است.

بیش از هر زمان دیگری شبکه های اجتماعی موبایلی در حال جذب کاربرانش است. دلیل آن هم واضح است؛ موبایل های هوشمند روز به روز در دسترس همگان است و هر کسی حتی در دور افتاده ترین نقطه از کره زمین هم می تواند از یک گوشیِ هوشمند برخوردار باشد. همین موضوع باعث گره خوردن هر چه بیشتر شبکه های اجتماعی مجازی با زندگیِ حقیقیِ ما شده است.

به نظر شما نسل بعدیِ شبکه های اجتماعی چه می تواند باشد؟ آیا می توان منتظر یک نوآوری شگرف و بزرگ بود که در حال حاضر فکر کردن به آن هم غیر ممکن باشد؟ ما هم مثل شما تا آینده صبر می کنیم!