شبکه اجتماعی Line

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۳/۰۴ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

شبکه اجتماعی Line چیزی جدای از نرم افزار لاین نیست. با افزایش کاربرانی که از لاین استفاده می‌کنند، یک شبکه‌ای از کاربران تشکیل شده است که هر کدام محتوایی را در صفحۀ شخصی خود اضافه می‌کنند و دیگران و دوستان آنها می‌توانند بیایند و مطالب آنها را مطالعه کنند و آنها را لایک کنند و یا به اشتراک بگذارند.

شبکه اجتماعی Line

شبکه اجتماعی Line

این است که شبکه اجتماعی Line تشکیل شده و با کاربران میلیونی که این شبکه دارد، هر روز به طرفداران آن افزوده می شود. در ابتدا گسترش لاین به خاطر امکان برقراری تماس متنی و تصویری رایگان بود. اما بعداً به خاطر ربودن گوی رقابت از رقبای خود امکاناتی را اضافه کرد و آن را به یک شبکۀ اجتماعی گسترده تبدیل کرد.

علاوه بر آن، شرکت توسعه دهندۀ لاین، یک نرم افزار کمکی به نام Line@ را توسعه و معرفی کرد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند حساب رسمی یا Official Account راه بیاندازد که به اصطلاح عام پیج رسمی هم گفته می شود، تا برای خود میلیون‌ها Friend یا دنبال کننده جمع کنند. با این کار کسانی هم هستند که محتوای این شبکه را تامین می‌کنند و با توجه به سلایق مختلف، کاربران بیش از پیش به لاین وابسته می‌شوند.

جالب اینکه با وارد شدن شبکه‌های اجتماعی به گوشی های هوشمند، زندگی مردم بیشتر با دنیای مجازی گره خورده است. این کار را لاین به خوبی انجام داد. با استفاده از گوشی که هر روز با بیشتر افراد است، دنبال کردن دیگران در فضای مجازی راجت‌تر از قبل شده است. به طوری که اگر فردی مثلاً از فیس بوک برای ۳ روز در هفته استفاده می‌کرد، الان آن فرد با گوشی هوشمند خود هر روز در شبکۀ اجتماعی به سر می‌برد.

این گونه است که کاربران روز به روز رو به سمت شبکه اجتماعی Line می‌آورند و با این سعی می‌کنند علاوه بر اینکه هزینه‌های تماس خود را کاهش دهند، بیشتر از طریق دنیای مجازی با دوستان خود ارتباط برقرار کنند.