علامت قفل سبز کنار اسم در تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

در مکان های مختلف نرم افزار یا اپلیکیشن تلگرام ممکن است علامت های مختلفی وجود داشته باشد که هر علامت یک معنی برای خودش دارد. یکی از این علامت ها نماد قفل است که ممکن است در جاهای مختلفی نمایش داده شود. یکی از این مکان ها در کنار اسم یک شخص در صفحهٔ گفتگوهای تلگرام است. این نماد یک مفهوم امنیتی دارد و به معنی گفتگوی امن و محرمانه است. در ادامه بیشتر با این علامت قفل سبز کنار اسم در تلگرام آشنای تان می کنم.

علامت قفل سبز کنار اسم در تلگرام

علامت قفل سبز کنار اسم در تلگرام

اگر مقاله آموزشی قبلی با عنوان ۷ ویژگی امنیتی تلگرام را مطالعه کرده باشید، می دانید که یکی از قابلیت های امنیتی تلگرام گفتگوی محرمانه یا امن یا همان سکرت چت (Secret Chat) است. در این قابلیت پیام های ارسالی در گفتگوی محرمانه برای هر دو طرف به صورت رمزگذاری شده ارسال و دریافت می شوند و در این میان کسی نیست که بتواند داده های ارسالی را دیده و محتوای آنها را مشاهده کند!

برای برقراری گفتگوی محرمانه، شخصی که تقاضای یک چنین گفتگویی را دارد اول درخواست خود را برای طرف مقابل ارسال می کند. طرف مقابل هم با دادن جوابیه موافقتش را اعلام می کند. این نوع گفتگو با علامتی به شکل یک قفل سبز رنگ در کنار نام فرد مقابل مشخص است.

پس اگر در کنار نام فردی در تلگرام قفل سبز رنگ را دیدید، نشانه، ‌گفتگوی محرمانه یا همان سکرت چت است. نگران نباشید. اگر فرد ناشناس است به راحتی می توانید آن را حذف کنید. اگر طرف مقابل را می شناسید، بدانید که وی از شما درخواست برقراری ارتباط با این شیوه را کرده است.