نصب دو تلگرام در کامپیوتر

منتشر شده در ۱۳۹۵/۰۲/۱۲ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

شاید گاهی از اوقات برای شما هم پیش آمده باشد که خواسته باشید چندین حساب را روی دستگاه خود فعال کنید. در این صورت نمی‌توانید تنها روی یک نرم افزار تلگرام این کار را انجام دهید. باید یک نسخۀ دیگری از تلگرام را روی گوشی یا رایانۀ خود نصب کنید و هر کدام را با یک شماره تلفن فعال کنید. برای گوشی‌های هوشمند از جمله اندروید این امکان وجود دارد که از نسخه‌های مختلف تلگرام را به صورت جداگانه روی دستگاه خود نصب کنید و مشکلی از این بابت وجود ندارد. اما اگر خواسته باشید اقدام به نصب دو تلگرام در کامپیوتر کنید، شاید ندانید که باید از چه مسیری به خواستۀ خود برسید. پس این مقالۀ آموزشی را به شما دوست عزیز تقدیم می‌کنیم.

نصب دو تلگرام در کامپیوتر

نصب دو تلگرام در کامپیوتر

پس، اگر خواسته باشیم روی رایانۀ شخصی خود از چندین حساب تلگرام استفاده کنیم، باید از یکی از روش های زیر استفاده کنیم:

روش اول؛ استفاده از نسخۀ تلگرام تحت وب

استفاده از این روش بسیار ساده است و کافی است مرورگر خود را باز کرده و به نشانی web.telegram.org بروید. این نسخۀ تحت وب تلگرام است که با هر نوع مرورگری به سادگی کار می‌کند. حالا کافی است کشور و شماره تلفن گوشیِ خود را که با آن حساب تلگرام خود را روی گوشی ایجاد کردید را وارد کرده تا کد فعال سازی به شماره تلفن شما پیامک شود. پس از آن کد را وارد کرده و به نسخۀ تلگرام تحت وب حساب خود وارد شوید. استفاده از این نسخه تماماً شبیه تلگرام کامپیوتر شماست.

از این روش برای ورود به هر تعداد حساب تلگرام می‌توانید استفاده کنید و نیازی به نرم افزار اضافی ندارید. حالا می‌رویم سراغ روش دوم.

روش دوم؛ استفاده از نسخۀ قابل حمل تلگرام

در این روش ما می‌بایست از نسخۀ قابل حمل تلگرام استفاده کنیم. معمولاً هر نرم افزار رایانه‌ای، یک نسخۀ قابل حمل یا همان Portable هم دارد. حالا ما نسخۀ قابل حمل تلگرام را از نشانی desktop.telegram.org دانلود می‌کنیم و پروندۀ فشرده را روی رایانۀ خود از حالت فشرده خارج می‌کنیم و آن را اجرا می‌نماییم. فقط دقت داشته باشید که در صفحۀ دانلود تلگرام، روی پیوند Portable version for Windows کلیک کنید.

در این روش هم پس از اینکه روی پروندۀ Telegram.exe دوبار کلیک کردید و آن را اجرا نمودید، باید کد کشور و شماره تلفن حساب تلگرام خود را وارد کنید و کدی که از طریق پیامک دریافت کردید را درون نرم افزار قابل حمل تلگرام وارد کنید.

توجه: با نرم افزارهای تلگرام مخصوص کامپیوتر شما نمی‌توانید حساب تلگرام خود را بسازید و فعال کنید. این کار را اول باید روی گوشی هوشمند خود انجام دهید، پس از آن می‌توانید با هر نسخۀ تلگرامی اقدام به استفاده از حساب کاربری خود کنید.