هشدار هک تلگرام با تلگرام های غیر رسمی!

منتشر شده در ۱۳۹۸/۰۵/۰۷ در دستۀ آموزش تلگرام ۲ دیدگاه

در یکی از دیدگاه‌های سایت، یکی از کاربران دیدگاهی با این موضوع گذاشته بود:

سلام من از نرم افزار آیگرام استفاده می‌کنم. وقتی کد رو درخواست کردم کد با یک شماره ی ایرانسل، که شماره‌ی خودم نبود، برام ارسال شد! همچین چیزی ممکنه؟ چیکار باید بکنم؟

این یک اخطار بسیار مهم است که نرم افزارهای تلگرام غیر رسمی که هر روز با نام‌های جدید در فضای مجازی عرضه می‌شوند، می‌توانند حتی زندگی شما را به خطر بیاندازند! چرا؟ چون با هک کردن حساب تلگرام شما، به راحتی حتی تا اخاذی هم پیش خواهد رفت.

هک تلگرام

دیدگاهی که از طرف یکی از کاربران سایت برای ما ارسال شده بود، نشان می‌دهد، تلگرام غیر رسمی که با نام آیگرام ذکر شده، اقدام به فعال کردن حساب تلگرام یک شخص با یک شمارهٔ ایرانسل ناشناس کرده است! این بدین معناست است که شما مالک حساب نیستید. چون مالک سیم کارت آن شماره نیستید.

باید دقت داشته باشید که در تلگرام و دیگر نرم افزارهای پیام رسان، تعیین هویت کاربر بواسطهٔ شماره موبایل انجام می‌شود. پس اگر شما حسابی را بسازید که با یک شمارهٔ دیگر ایجاد شده باشد، طبیعتاً این شما نیستید که مالک آن حساب هستید. هر چند که در حال استفاده از آن هستید. اما قطعاُ یک نفر دیگر هم حساب شما را می‌تواند رصد کند و پیام‌های رد و بدل شدن را ببیند! قطعاً شما نمی‌خواهید چنین اتفاقی بیافتد.

این تنها یکی از روش‌های هک کردن حساب تلگرام با استفاده از نرم افزار تلگرام غیر رسمی است. با فیلتر شدن تلگرام و بسته شدن نرم افزارهای معروف رفع فیلتر تلگرام عرصه برای رشد قارچ گونهٔ نرم افزارهای غیر رسمی که فیلترینگ را دور می‌زنند، بسیار مساعد شده است. بهتر است که شما هم هوشمندی لازم را داشته باشید و حواس‌تان را جمع کنید.