آموزش ثبت کانال تلگرام در سامانه شامد

منتشر شده در ۱۳۹۶/۰۷/۰۱ در دستۀ آموزش تلگرام ۱۰ دیدگاه

در حال حاضر با اعلام موضوع ثبت تمامی کانال های تلگرامی درون سامانۀ شامد از طرف وزارت ارشاد، تمامی کانال های تلگرامی حتی آنهایی که زیر ۵ هزار عضو هم دارند باید این کار را انجام دهند. سایت ساماندهی مکانی برای ثبت تمامی انواع رسانه های اینترنتی است که از جمله مزیت های آن ارسال اخطار قبل از فیلتر شدن و کسب وجۀ قانونی است. در این پست آموزش ثبت کانال تلگرام در سامانه شامد را با شما هستیم. این کار زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت. پس اگر کانالی دارید که باید ثبت آن را در سایت ساماندهی هر چه سریعتر انجام دهید، با این آموزش همراه ما باشید.

برای ثبت کانال تلگرام در سامانه شامد یا همان سایت ساماندهی باید به نشانی samandehi.ir وارد شده سپس روی پیوند ثبت کانال/صفحه شبکه اجتماعی کلیک کنید.

آموزش ثبت کانال تلگرام در سامانه شامد

آموزش ثبت کانال تلگرام در سامانه شامد

سپس وارد صفحۀ ورود یا ثبت نام در سایت ساماندهی خواهید شد. اگر از قبل درون این سایت حساب کاربری داشته باشید، نیازی به ثبت نام مجدد نیست. کافی است از جعبۀ “ورود به سامانه” شناسه و رمز عبور خود را وارد کنید و روی “ورود” کلیک کنید. شما با یک بار ثبت نام درون این سامانه می توانید تعداد بی نهایت سایت و کانال به این سیستم معرفی کنید.

اگر هم از قبل ثبت نام نکردید، مشخصات خود را در جعبۀ “ثبت نام” وارد کنید و روی تایید کلیک کنید. از جعبۀ کشویی اول نوع شخصیت تان را انتخاب کنید که بسته به این انتخاب گزینه های مختلفی در پایین ظاهر خواهند شد. در بیشتر موارد افراد “شخص حقیقی – تبعه ایران” را انتخاب می کنند.

صفحه ثبت نام و ورود به حساب ساماندهی

صفحه ثبت نام و ورود به حساب ساماندهی

در بخش “اطلاعات حساب کاربری …” شما باید اطلاعاتی که برای ورود به سامانه نیاز است را وارد کنید. شما حتماً باید یک حساب ایمیل داشته باشید که نشانی آن را باید در جعبۀ “پست الکترونیک” وارد کنید. شناسۀ کاربری هم همان عبارتی است که باید برای ورود به حساب از آن استفاده کنید. شناسه را خود شما می بایست انتخاب کنید و حتماً باید آن را به خاطر بسپارید. این شناسه بعداً قابل تغییر نیست. در قسمت “رمز عبور” و “تکرار رمز” هم باید رمز ورود خود به حساب تان را وارد کنید. در نهایت گزینۀ “شرایط و قوانین سامانه …” را فعال کنید و روی “تایید” کلیک کنید.

پس از ثبت نام حالا مجدد از طریق همین صفحه از بخش سمت راست می بایست وارد حساب خود شوید. پس از ورود به حساب خود، وارد بخش “احراز اطلاعات” خواهید شد (تکمیل اطلاعات > احراز اطلاعات). شما در اینجا باید تلفن ثابت و همراه خود را احراز هویت کنید. کافی است مراحل گفته شده را طی کنید. زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

سپس از فهرست سمت راست لوی “افزودن رسانه” کلیک کنید. از گزینۀ “نوع رسانه برخط” کانال تلگرام را انتخاب کنید. دیگر موارد مرتبط با کانال خود را انتخاب کرده و روی “تایید” کلیک کنید.

صفحه ثبت کانال تلگرام در ساماندهی

صفحه ثبت کانال تلگرام در ساماندهی

حالا وقت آن است که کانال تلگرام خود را تایید فنی کنید. به این منظور که به سامانه بفهمانید که شما مدیر کانال تلگرام هستید. برای این کار به طور خودکار به بخش “مدیریت رسانه” منتقل خواهید شد که باید روی “انجام تاییدیه فنی” مربوط به کانال تلگرام کلیک کنید.

انجام تاییدیه فنی کانال تلگرام

دستور العمل انجام مراحل کار به شما نمایش داده خواهد شد. کاری که باید انجام دهید کار کردن با یک ربات تلگرام است که مربوط به همین سامانه است. مراحل به دو گام تقسیم می شود:

  1. ربات تلگرام iransamandehibot را به عنوان Admin کانال تان اضافه کنید. برای این کار وارد صفحۀ مشخصات (تنظیمات) کانال تلگرام شده و روی x Administrator کلیک کنید. حالا روی ADD ADMINISTRATOR کلیک کنید و شناسۀ ربات را در جعبۀ جستجو وارد کنید. ربات که پیدا شد روی آن بزنید و OK کنید.
  2. حالا به صفحۀ خود ربات iransamandehibot مراجعه کنید (این شناسه را در جعبۀ جستجوی خودِ تلگرام وارد کنید تا ربات پیدا شود). روی START بزنید و شناسه ای که سایت ساماندهی به شما داده است را به ربات بدهید. شناسه به این صورت است: verify computeruser_ir 12345678

پس از آنکه دو مرحلۀ مذکور را انجام دادید، ربات تلگرام به شما نشانیِ پیوندی را می دهد که باید در صفحۀ توضیحات کانال خود آن را درج کنید. در ضمن ربات تلگرام پس از انجام صحیح مراحل بالا به طور خودکار از فهرست مدیران کانال شما حذف خواهد شد. علاوه بر آن کدی با عنوان کد شامد به شما تحویل داده خواهد شد که این کد از بخش “مدیریت رسانه” در سایت ساماندهی هم قابل دریافت است.

بدین ترتیب شما یاد گرفتید که چطور کانال تلگرام خود را در سایت ساماندهی که زیر نظر وزارت ارسال فعالیت می کند، ثبت کنید.