چطور با تلگرام برنامه بفرستیم ؟

منتشر شده در ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

با وجود روش های مختلفی که برای انجام یک کار خاصی وجود دارد، ممکن است که افراد از یک روش خاص استفاده کنند. دلایل مختلفی هم برای آن حتماً دارند. مثلاً همانطور که باید بدانید، روش های مختلفی برای ارسال فایل و اطلاعات از طریق شبکۀ اینترنت وجود دارد. اما اینکه چرا باید از تلگرام برای این کار استفاده کرد، به سهولت و در دسترس بودن تلگرام می توان اشاره کرد. قابل ذکر است که روش های جایگزین ارسال فایل، ارسال از طریق ایمیل، پیام رسان های مبتنی بر میزکار و … هستند. در این نوشته می خواهیم با هم طریقۀ ارسال برنامه با استفاده از تلگرام را بررسی کنیم.

چطور با تلگرام برنامه بفرستیم

چطور با تلگرام برنامه بفرستیم ؟

منظور از برنامه چیست؟

در ابتدا باید دید که منظور از برنامه چیست؟ چه شما بخواهید یک اپلیکیشن موبایلی یا یک برنامۀ ویندوزی را ارسال کنید، در نهایت باید فایل نصبیِ آن را داشته باشید. پس اگر به فکر ارسال یک برنامه برای یکی دیگر هستید که همان برنامه همینک روی دستگاه شما نصب است، باید ابتدا فایل نصبیِ آن را داشته باشید. مثلاً پرونده هایی با پسوند apk برای اندروید و exe برای ویندوز هستند.

آماده کردن پرونده برای ارسال

برای ارسال کافی است به تلگرام خود مراجعه کنید و روی علامت سنجاق بزنید. یعنی کار خاصی نیاز نیست روی فایل ارسالی انجام دهید. اما بنا به دلایلی مثل کاهش حجم و همچنین افزایش امنیت ارسال، بهتر است اول آن را فشرده کنید. اگر روی رایانۀ شخصی یا لپ تاپ تان هستید، کافی است روی پرونده راست کلیک کنید و از دستور Send to گزینۀ Compressed را انتخاب کنید. البته این مراحل روی ویندوز بود. باز بسته به نوع سیستم عامل لپ تاپ شما شاید مراحل فشرده سازی اندکی فرق کند.

ولی اگر روی گوشیِ خود هستید، شاید با File Manager یا همان مدیریت پروندۀ پیش فرض خودِ گوشی نتوانید کار فشرده سازی را انجام دهید. اینجاست که باید از برنامه های دیگری مثل ES File Explorer استفاده کنید که امکانات بسیاری دارد که در کنار آن امکانات می توان به قابلیت فشرده سازی و خارج کردن از حالت فشرده اشاره کرد.

ارسال پروندۀ نصبی برنامه

حالا که فایل نصبیِ برنامه را فشرده کردید، وقت آن است که وارد تلگرام خود شده و از پایین بخش گفتگو با شخص مورد نظرتان، روی علامت سنجاق کلیک کنید.

جعبه ارسال متن تلگرام

جعبه ارسال متن تلگرام

پس از آن از روی گوشی یا رایانۀ خود پروندۀ فشرده شده را انتخاب کرده و تایید کنید. بسته به حجم بسته و همچنین سرعت اینترنت شما باید مدت زمانی را منتظر بمانید تا بارگذاری فایل انجام گیرد.

نکته: اگر شما فایل ارسال را فشرده کنید، شخصی که آن را دریافت می کند هم باید نرم افزار فشرده ساز را روی دستگاه خود داشته باشد تا بتواند آن را از حالت فشرده خارج کند. پس از این موضوع اطمینان یابید.

به این روشی که خدمت شما توضیح داده شد، هر فایلی که روی گوشیِ تان هست را می توانید برای دیگران ارسال کنید و یا حتی درون کانال یا گروه به اشتراک بگذارید. علاوه بر آن می توانید در کنار آن هم توضیحاتی را بنویسید که مربوط به همان پرونده است. امیدواریم که به سوال چطور با تلگرام برنامه بفرستیم پاسخ کامل و جامعی داده باشیم!