با حذف حساب تلگرام چه اتفاقی خواهد افتاد؟

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۱/۰۳ در دستۀ آموزش تلگرام ۳۴۴ دیدگاه

شاید شما هم سوال داشته باشید که با حذف کردن یک حساب تلگرام چه بلایی سر داده ها و اطلاعات شما در تلگرام و همچنین کانال ها و ربات هایی که ساختید می آید؟ قبل از اینکه حساب تلگرام خود را حذف کنید، احتمالاً پیام هایی داشتید و مکالمه هایی را داشتید. یا حتی کانال ها یا ربات هایی را ساختید. به طور کلی تمامی آنها حذف خواهند شد. البته با یک سری استثنائات!

با حذف حساب تلگرام چه اتفاقی خواهد افتاد؟

با حذف حساب تلگرام چه اتفاقی خواهد افتاد؟

همانطور که در قبلاً در نوشتۀ حذف اکانت تلگرام توضیح داده شد، تمامی پیام ها و اطلاعات شما پس از حذف حساب تلگرام از بین خواهد و دیگر قابل برگشت نیست. موارد زیر به صورت کامل حذف خواهند شد:

  • پیام ها
  • گروه ها
  • کانال ها
  • فهرست مخاطبین مرتبط با حساب شما

پس از حذف حساب تلگرام چه چیزهایی باقی خواهند ماند؟

در گروه های گفتگویی که در آنها فعالیت کردید، اطلاعات تماس شما همچنین خود متن پیام هنوز موجود خواهند بود. پس اگر شما می خواهید متنی که در گروه یا گفتگویی می نویسید، به صورت خودکار حذف شود، باید از امکان self-destruct timer استفاده کنید که پس از مدت زمان خاصی اقدام به حذف کردن متن و نوشتۀ شما می کند. در مورد self-destruct timer یا همان زمان بندی خودکار پاک شدن پیام، در مقالات بعدی این سایت توضیحات کامل داده شده است.

سوپر گروه ها، ربات ها و کانال های حساب شما به طور کامل و به همراه تمامی پیام ها و کاربران آن حذف خواهند شد. همۀ نام های کاربری مرتبط با حساب شما مثل نام های کاربری کانال و ربات آزاد خواهند شد. تا فرد دیگری بتواند آنها را برای خود ثبت کند.

بستن حساب تلگرام یک عمل غیرقابل برگشت است. اگر حتی با همان شماره تلفن یا گوشی قبلی مجدداً یک حساب تلگرام دیگر بسازید، تمامی دارایی های قبلی حساب تلگرام شما وجود نخواهند داشت و مثل یک کاربر جدید باید از تلگرام استفاده کنید. به طور کلی هیچ تاریخچه ای از گذشته نخواهید داشت. افرادی که شماره تلفن شما را در دفتر تلفن گوشی خود دارند، از الحاق شما به تلگرام آگاه می شوند.

این بود از اتفاقاتی که پس از حذف اکانت خود در تلگرام با آن روبرو می شدید. اگر پس از مطالعۀ این مقاله هنوز قصد پاک کردن حساب تلگرام خود را دارید، می توانید طبق آموزش حذف حساب تلگرام اقدام به این کار نمایید.