راه ارتباطی برای کاربران کانال تلگرام خود بگذارید!

منتشر شده در ۱۳۹۵/۰۶/۲۱ در دستۀ آموزش تلگرام ۱ دیدگاه

اگر مدیر یک کانال تلگرام هستید، بهتر است که به این نکته دقت کافی را داشته باشید که کانال شما هر چقدر کوچک یا بزرگ باشد، در هر صورت نیاز دارد یک راه ارتباطی داشته باشد تا کاربران و مخاطبان کانال شما بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. در برخی از مواقع این ارتباطات باعث می شود که ما با مسائلی آشنا شویم که می تواند به بهبود کانال ما کمک کند. در خیلی از مواقع هم به عنوان مثلا درخواست های تبادل با کانال های دیگر و همچنین جذب تبلیغات را می توانید از طریق این راه های ارتباطی داشته باشید. به این نکته دقت کافی را داشته باشید، که در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور می توانید یک راه ارتباطی امن ایجاد کنید.

راه ارتباطی برای کاربران کانال تلگرام خود بگذارید!

راه ارتباطی برای کاربران کانال تلگرام خود بگذارید!

چه کانالی که شما مدیریت می کنید برای پر کردن اوقات فراغت تان است و چه می خواهید از این کار کسب درآمد کنید، به نظر می رسد که کانال شما نیاز به یک راه ارتباطی دارد. همانطور که می دانید هر کانال تلگرام، دارای یک بخش به عنوان مشخصات یا همان Properties کانال است که با لمس کردن نوار بالای کانال می توان به این قسمت مراجعه کرد. در این بخش توضیحاتی راجع به کانال تلگرام درج شده است. حالا فرقی نمی کند که این توضیحات مربوط به کانال تلگرام شماست، یا کانال های دیگر. به هر حال این بخش وجود دارد.

در این صفحه بخشی با عنوان Info وجود دارد که البته ممکن است در نسخه های مختلف تلگرام با عناوین و ظاهر مختلفی نمایان گردد. اما چیزی که مشخص است این است که این بخش به هر حال وجود دارد. در بالای این بخش از صفحۀ مشخصات کانال، توضیحات کانال درج می کنند که شما یا مدیر یک کانال می تواند توضیحات کانال خود را در این قسمت درج کند. یکی از بهترین بخش ها برای ایجاد ارتباط با مدیر کانال همین قسمت است.

کافی است به عنوان مدیر کانال خود، وارد کانال تلگرام خود شده و به صفحۀ تنظیمات آن وارد شوید. برای این کار روی Edit از بالای صفحۀ مشخصات کانال کلیک کنید. حالا فرقی نمی کند که نسخۀ تلگرام شما چیست. به هر حال این پیوند وجود خواهد داشت. پس از اینکه روی Edit کلیک کردید، جعبۀ Edit Channel باز خواهد شد و شما علاوه بر اینکه قادرید عنوان کانال خود را تغییر دهید، می توانید توضیحات کانال تان را هم اضافه یا تصحیح کنید.

در اینجا شما می توانید از شناسۀ شخصیِ خودتان در تلگرام استفاده کنید. شناسه یا ID خود را به همراه علامت @ وارد کنید که در نهایت باعث می شود برای بازدید کنندگان کانال شما به صورت یک پیوند نمایش داده شود. و زمانی که آنها آن را لمس می کنند به صفحۀ گفتگوی با شما وارد می شوند. علاوه بر آن قادرید از هر لینک دیگری که با http: شروع شده باشد هم استفاده کنید و مخاطبان کانال خود را به یک صفحه از سایت یا وبلاگ خود یا دیگران هدایت کنید.

از کاربردهای مهم قرار دادن پیوند خارجی (منظور خارج از تلگرام است)، این است که شما می توانید با ابزارهای رایگان سطح وب یک فرم بسازید و پیوند آن را در بخش توضیحات کانال خود درج کنید. حالا مخاطب های شما با کلیک کردن روی آن لینک می توانند وارد فرم اینترنتی شده و درخواست خود را به شما ارسال کنند. حالا آن فرم می تواند درخواست را به صورت ایمیل یا از طریق روش های دیگر بریا شما ارسال کند.

برای ساخت فرم اینترنتی، می توانید از سرویس های رایگان اینترنتی استفاده کنید که با جستجوی عبارت “ساخت فرم تماس با ما” در موتور جستجو، به راحتی می‌توانید به این گونه سامانه ها برسید و در نهایت از آنها استفاده کنید.

در نهایت فراموش نکنید که این راه ارتباطی را برای مخاطب های کانال تلگرام خود برقرار کنید. چرا که برخی از مواقع می بینید مثلاً کانال شما مشکلی دارد که این مخاطب ها هستند که باید آن را به شما گوشزد کنند. شما با رفع این مشکلات می توانید یک کانال به مراتب بهتری داشته باشید.

امیدوارم این مطلب آموزشی جهت مدیریت بهتر و مفیدتر کانال تلگرام تان مفید بوده باشد و به شما پیشنهاد می کنم که این نکته را دست کم نگیرید. به امید موفقیت شما در زندگی و کسب و کار…