رفع ایراد خطای نصب ناقص تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۵/۰۱/۳۱ در دستۀ آموزش تلگرام ۲ دیدگاه

در پاره‌ای از اوقات ممکن است شما هنگام نصب تلگرام روی گوشی هوشمند خود، با مشکل مواجه شوید و تلگرام به درستی نصب نشود. مثلاً گوشی شما ناگهان خاموش شود که در این حالت تلگرام یا حتی هر نرم افزار دیگر به صورت ناقص روی گوشی شما نصب خواهد شود و شاید حتی به صورت عادی هم نتوانید آن را حذف کنید و مجدداً نصب کنید. در این مقاله به آموزش رفع ایراد خطای نصب ناقص تلگرام می‌پردازیم.

برای اینکه مشکل شما حل شود، در اولین گام اگر تلگرام را نصب کردی (حالا حتی به صورت ناقص)، از قسمت تنظیمات به بخش برنامه های کاربردی گوشی رفته و سعی کنید تمامی اطلاعات برنامه را پاک کنید. منظور از اطلاعات همان Cache یا حافظۀ نهان و همچنین خود اطلاعات نرم افزار را پاک کنید. دو تا گزینه به نام های زیر در بخش برنامه ها یا Apps اندروید شما باید وجود داشته باشد که می‌بایست آنها را لمس کنید:

  • Clear Data
  • Clear Cache

حالا می توانید مبادرت به حذف و نصب مجدد نرم افزار تلگرام را هر نوع برنامۀ دیگری که به صورت ناقص نصب شده است کنید. الان دیگر باید مشکل شما حل شده باشد. اما اگر نشد، بقیۀ ماجرا را دنبال کنید.

رفع خطای نصب ناقص تلگرام

رفع خطای نصب ناقص تلگرام

اگر تلگرام شما حین نصب یا حتی حذف شدن با مشکلی مواجه شد و دیگر نمی‌توانید آن را مجدد نصب کنید و مراحل بالا را برای رفع ایراد تلگرام خود انجام دادید ولی همچنان مشکل پابرجاست، باید مراحل زیر را روی گوشی اندروید خود به ترتیب انجام دهید.

  1. کارت حافظۀ جانبی SD خود را از حالت اجرا خارج کنید (unmount).
  2. به روز رسانی بازار یا market را حذف کنید.
  3. پوشۀ .android_secure را حذف کنید.
  4. حذف داده‌ها و کش مارکت (market).
  5. حذف و نصب مجدد نرم افزار روی گوشی اندروید خود

در خیلی از مواقع شاهد این هستیم که کارت حافظۀ جانبی SD Card باعث می‌شود که کاربران نتوانند برنامۀ کاربردی را روی گوشی اندروید خود نصب کنند. در اولین مرحله از این رفع مشکل تلگرام باید کارت حافظه را از حالت اجرا خارج کنید. برای این کار به بخش تنظیمات یا همان Settings رفته و به قسمت حافظه های جانبی یا ذخیره سازی بروید و حافظه ای که مد نظر است را انتخاب کنید و آن را Unmount کنید. پس از اینکه مشکل شما حل شد، مجدد می‌توانید به همین قسمت آمده و دوباره SD Card خود را فعال کنید.

حالا باید به روزرسانی مارکت را حذف کنید. که برای این کار به فهرست > تنظیمات > برنامه های کاربردی رفته و سپس همه (All) و مارکت (Market) را انتخاب کنید. حالا روی حذف به روز رسانی ها کلیک کنید.

حالا باید فایل .android.secure را که ممکن است روی حافظۀ جانبی یا همان SD Card خود گوشی شما باید پاک کنید. اطلاعات خراب درون این فایل ممکن است سبب ایراد مذکور گردد. این فایل مجدد توسط خود اندروید شما ساخته خواهد شد.

حالا مراحل دو پاراگراف (بند) بالاتر را انجام داده تا داده های اضافه و یا کش را که مربوط به مارکت است حذف کنید. حالا می‌توانید نرم افزاری که با مشکل مواجه شد است را حذف کرده و مجدد با استفاده از فایل نصبی ان را نصب کنید. الان دیگر باید مشکل شما حل شده باشد. امیدواریم این مشکل خطای نصب ناقص تلگرام شما حل گردد.