عضویت در کانال تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۲ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

کانال های تلگرام بسیار زیادی راجع به موضوعات گوناگونی هستند که شاید خواسته باشید محتوای آنها را دنبال کنید. برای یافتن کانال های مورد نظرتان می توانید در این سایت از طریق دسته بندی های مختلف جستجو کنید و کانال های مورد نظر خود را پیدا کنید و به روشی که در ادامه به آن خواهم پرداخت به عضویت در آنها درآیید.  برای اینکه بتوانید در یک کانال در تلگرام عضو شوید، باید یا پیوند آن کانال یا شناسه اش را داشته باشید.

عضویت در کانال تلگرام

عضویت در کانال تلگرام

عضویت در کانال تلگرام با شناسه

اگر شناسۀ کانال را داشته باشید، باید شناسه را در جعبۀ جستجو در نوار کناری سمت چپ وارد کنید. این کار را باید در زمانی که به اینترنت متصل هستید انجام دهید. سپس می بینید که نماد کانال در پایین جعبۀ جستجو ظاهر شد که باید روی آن کلیک کنید یا آن را لمس کنید تا خود کانال به همراه مطالب آن در سمت راست باز شود. شناسۀ کانال معمولاً با @ شروع می شود. مثل: webnology@ . البته شما هم می توانید بدون علامت @ کانالی را جستجو کنید.

حالا می توانید محتویات آن را برای عضویت بررسی کنید و اگر فکر می کنید که کانال خوبی برای دنبال کردن است، روی دکمۀ Join Channel که در پایین کانال قرار گرفته است کلیک کنید تا عضویت شما در کانال مورد نظر تمام شود. حالا از این به بعد هر زمان که کانال حاوی نوشته یا محتوای جدیدی بود به شما اطلاع داده خواهد شد و شما می توانید مطالب آن کانال را دنبال نمایید.

عضویت در کانال تلگرام با پیوند

اما اگر پیوندی را دیدید که گفته شده بود برای عضویت در فلان کانال باید روی آن کلیک کنید، باید همین کار را بکنید تا در یک پنجرۀ دیگر از مرورگر، صفحه ای از سایت telegram.me باز شود. حالا روی دکمۀ OPEN CHANNEL کلیک کرده و سپس اگر مرورگر به شما اطلاعی داد OK کنید تا کانال در نرم افزار Telegram شما باز شود. البته دقت داشته باشید که حتماً باید تلگرام را روی گوشی یا رایانۀ خود داشته باشید.

به هر حال در همین روش هم شما باید روی دکمۀ Join Channel در پایین کانال کلیک کنید تا به عضویت در آن کانال درآیید. پس تا زمانی که با کلیک روی Join Channel عضو آن کانال نشوید، آخرین مطالب آن کانال برای شما ارسال نخواهند شد. پیوند یک کانال تلگرام معمولاً به این شکل است: http://telegram.me/webnology

گاهی اوقات هم پیوندهای عضویت در کانال های تلگرام که شما در صفحات مختلف اینترنتی و جاهای دیگر می بینید بدین صورت کار می کنند که با کلیک روی آنها پس از اینکه صفحۀ کانال برای شما باز می شود، به صورت خودکار عضو آن کانال هم خواهید شد و نیازی به کلیک روی دکمۀ Join Channel نیست. ساختار این گونه پیوندها از مثال بالا تبعیت نمی کنند و دارای عبارت joinchat در پیوند خود هستند.

به هر حال اگر شما با بررسی کرددن کانال هایی که در این سایت معرفی شدند به آنها علاقه مند شدید، هم شناسه و هم پیوند عضویت در آن کانال ارائه شده که می توانید از هر دو روش مذکور برای عضو شدن در آن کانال استفاده کنید.