علامت قفل سبز رنگ در تلگرام چیست ؟

منتشر شده در ۱۳۹۷/۱۱/۲۵ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

یکی از سوالاتی که خیلی از کاربران در محیط اینترنت به دنبال پاسخ آن هستند، در رابطهٔ با علامت قفل سبز رنگ در تلگرام است. علامت قفل در تلگرام در جاهای مختلفی ممکن است نمایش داده شود. به همین دلیل در ادامه بسته به اینکه این علامت قفل در کجای تلگرام به نمایش در می آید، معنی آن را خدمت شما عرض می کنم. پس با یکی از مقالات مفید سایت آموزش تلگرام با ما همراه باشید.

علامت قفل سبز رنگ در تلگرام چیست

علامت قفل سبز رنگ در تلگرام چیست ؟

به طور کلی علامت قفل را ما در جاهای مختلفی می توانیم شاهد باشیم. که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

قفل سبز رنگ گفتگوی امن Secret Chat

شما باید بدانید که تلگرام دارای یک قابلیت به نام Secret Chat یا همان گفتگوی محرمانه یا امن است. در این حالت پیام های ارسالی بین دو کاربر به صورت کاملاً‌ رمزگذاری شده رد و بدل می شوند و در این بین هیچ کس قادر به دیدن پیام های ما نیست. همچنین طبق گفتهٔ خود تلگرام، حتی در این حالت پیام ها روی رایانه های تلگرام هم ذخیره نخواهد شد! حالا اینکه این حرف چقدر صحیح است، به آن کاری نداریم!!

قفل سبز رنگ گفتگوی امن Secret Chat

قفل سبز رنگ گفتگوی امن Secret Chat

تصویر بالا یک گفتگوی محرمانه بین دو نفر را شروع کرده که علامت قفل سبز رنگ در کنار نام فرد مقابل نقش بسته است. این همان قفل معروف سبز رنگ تلگرام است که نشان دهندهٔ گفتگوی محرمانه یا گفتگوی امن است. همین قفل سبز رنگ هم در فهرست گفتگوهای صفحهٔ اول تلگرام هم وجود خواهد داشت؛ اگر گفتگوی محرمانه ای وجود داشته باشد.

در خیلی از اوقات ممکن است شخصی گفتگوی محرمانه ای را با شما شروع کند و یک صفحهٔ خالیِ گفتگوی محرمانه برای شما ظاهر می شود. همچنین علامت قفل سبز رنگ هم در آن وجود خواهد داشت. در این حالت فرد مورد نظر درخواست برقراری سکرت چت یا همان گفتگوی محرمانه را از شما دارد که با پاسخ دادن به وی، مکاتبه آغاز خواهد شد.

قفل مربوط به PassCode

یکی از دیگر امکانات امنیتی تلگرام، امکان گذاشتن رمز عبور روی برنامه تلگرام برای باز کردن آن است. به این رمز عبور PassCode هم گفته می شود. اگر به Settings و سپس Privacy and Security بروید و روی Passcode Lock بزنید، از طریق این قسمت قادرید رمز عبور ورود به تلگرام را تعریف کنید.

بعد از تعریف رمز عبور ورود به تلگرام، یک علامت قفل مثل تصویر زیر در بالاترین قسمت تلگرام شما ظاهر خواهد شد که با یک بار لمس کردن آن به صورت باز یا بسته تبدیل می شود. تا زمانی که قفل به صورت باز است، یعنی اینکه اگر از تلگرام خارج شوید برای ورود مجدد نیازی به وارد کردن رمز ۴ نویسه ای نیست.

قفل مربوط به PassCode

قفل مربوط به PassCode

اما وقتی یک بار آن را لمس می کنید تا به حالت قفل بسته درآید، اگر از تلگرام خارج شوید، برای بار بعدی که وارد تلگرام خواهید شد از شما کد عبور دریافت می شود. این هم یکی دیگر از مکان هایی که ممکن است نماد قفل در تلگرام ظاهر گردد.

جمع بندی

الان دیگر باید بدانید که علامت قفل سبز رنگ در تلگرام چه معنی‌ای دارد. بسته به اینکه در کجا ظاهر گردد، معنیِ آن متفاوت خواهد بود. اما به هر حال قفل همیشه به معنی امنیت است. هر کجا هم وجود داشته باشد، معنی و مفهومی از امنیت را در بر خواهد داشت. شما هم اگر فکر می کنید در جای دیگری از تلگرام نماد قفلی وجود دارد که به آن اشاره نکردیم، از بخش دیدگاه های این صفحه آن را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و در تکمیل مقاله یاری مان کنید.