غیرفعال کردن دانلود خودکار عکس و فایل در تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

حتماً می دانید هنگام دریافت تصاویر و فایل‌های چند رسانه‌ای دیگر در تلگرام، تلگرام آنها را به صورت خودکار برای شما بارگذاری می‌کند و پس از آن بازش می‌کند. اگر تعداد زیادی کانال تلگرام را به طور همزمان دنبال کنید، خواهید دید که در مدت زمان کمی حجم زیادی از پهنای باند اینترنت شما فقط صرف محتوای این کانال‌ها و حتی چت های عادی خواهد شد. حالا چه کار باید انجام دهیم تا تنها در مواقعی تصاویر و فایل ها شروع به بارگیری کنند که شما روی آنها کلیک می‌کنید. به این کار غیرفعال کردن دانلود خودکار در تلگرام گفته می شود که قصد ما این است که روش انجام این کار را در این پست خدمت شما آموزش دهیم.

سه خط افقی تلگرام را لمس کنید.

diable-telegram-downloading-1

سپس از فهرست باز شده گزینۀ Settings را انتخاب کنید تا وارد بخش تنظیمات نرم افزار تلگرام شوید.

diable-telegram-downloading-2

از سربرگ Automatic media download می توانید تعیین کنید که زمانی که با شبکه اینترنت موبایل یا وای فای (Wi-Fi) از تلگرام استفاده می کنید، چه نوع پرونده هایی خودکار دریافت شوند و کدامیک با تایید شما باید دانلود شوند. عبارت When using mobile data خواهد گفت زمانی که از شبکۀ اینترنت موبایل یا سیم کارت استفاده می شود چه نوع فایل هایی دانلود شود.

When connected on Wi-Fi هم می گوید که زمانی که شما از طریق وای فای به اینترنت متصل هستید چه نوع فایل هایی به صورت خودکار دانلود شوند. در هر صورت می توانید این گزینه ها را باب میل خود تنظیم کنید و تنظیمات را ذخیره کنید.

diable-telegram-downloading-3

حالا همانطور که در تصویر زیر می بینید، اگر تصویری وجود داشته باشید که نیاز به دانلود شدن داشته باشد، اول به صورت مات نمایش داده می شود و با لمس کردن آن می توانید آن را دریافت کنید و سپس با کیفیت بالا تماشایش کنید.

diable-telegram-downloading-4

این طوری است که به راحتی می توانید در حجم زیادی از پهنای باند اینترنت خود می توانید صرفه جویی کنید و کاری کنید که مبلغ کمتری برای هزینه های اینترنت خود پرداخت کنید.