لینک مستقیم ارسال پیام در واتساپ

منتشر شده در ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

حتماً تا به حال دیده‌اید که در سایت‌ها و صفحات مختلف، لینک‌هایی وجود دارند که کاربر با کلیک روی آن به واتساپ خودش هدایت می‌شود و فوری هم می‌تواند پیامی را برای شخص مورد نظر، که در آن لینک اشاره شده، ارسال نماید. به این گونه پیوندها، لینک مستقیم ارسال پیام در واتساپ گفته می‌شود. طریقهٔ ساخت آنها هم بسیار ساده است. برای کسب اطلاعات تکمیلی تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لینک مستقیم ارسال پیام به واتساپ

در حال عادی برای اینکه شخصی را دعوت کنیم که روی واتساپ برای ما پیام ارسال کند، باید شماره موبایل‌مان را به او بدهیم و کاربر بعد از اینکه شماره را در دفترچه تلفن خود وارد کرد، از داخل واستاپ حالا می‌تواند پیام خودش را ارسال کند. این کار معمولاً کمی سخت است، تا حدی که کاربر را از انجام یک چنین کاری پشیمان می‌کند! پس بهتر است که طریقهٔ استفاده از لینک مستقیم ارسال پیام به واتساپ را بیاموزید.

ساختار کلی این لینک به این صورت است:

https://wa.me/<number>

که به جای <number> باید شماره تلفن خودتان را وارد کنید. شماره تلفن باید در ساختار شماره‌های بین المللی باشد و هیچ گونه نویسهٔ اضافی هم نداشته باشد. همچنین صفرهای اولیه هم باید حذف شوند. پس شما باید شماره‌تان را به همراه کد کشور وارد کنید که کد کشور ایران ۹۸ است. مثال زیر را ببینید:

https://wa.me/989331234567

نکتهٔ جالب اینجاست که حتی اگر خواسته باشید کاربر را با یک متن از پیش تنظیم شده به پیام رسان واتساپ هدایت کنید، که این متن به صورت خودکار در جعبهٔ ارسال متن قرار گرفته باشد، باید از پارامتر text به صورت زیر استفاده کنید. متنی که می‌نویسید حتماً باید Encoded Text باشد.

https://wa.me/989331234567?text=I'm%20interested%20in%20your%20car%20for%20sale

امیدوارم که این آموزش به درد شما خورده باشد. همانطور که گفته شد، شما با ساخت یک چنین پیوندی و قرار دادن آن در صفحات مختلف، از جملهٔ صفحات سایت یا وبلاگ خود، می‌توانید کاری کنید که کاربران راحت‌تر از قبیل واتساپ با شما در ارتباط باشند. با دیگر آموزش‌های ما همراه باشید.