معنی دایره های رنگی در موبوگرام

منتشر شده در ۱۳۹۵/۰۹/۲۳ در دستۀ آموزش تلگرام ۱۳ دیدگاه

تلگرام یک برنامۀ تحت وب برای ایجاد ارتباط می باشد. اما برای اینکه از این برنامه استفاده کنید، باید یک نرم افزاری را روی دستگاه رایانۀ خود نصب کنیم. حالا فرقی نمی کند که این دستگاه ما چیست. تلگرام نسخه های مختلفی برای رایانه های رومیزی، گوشی های هوشمند و تبلت دارد. طوری تلگرام سیاست گذاری کرده است که همه بتوانند از این برنامۀ پیام رسان استفاده کنند. اما به غیر از خود نرم افزارهایی که از طرف شرکت تلگرام ارائه می شود، نرم افزارهای دیگری هم وجود دارد که توسط اشخاص دیگر توسعه داده می شوند. مثل همین موبوگرام یا تلگراف یا توربو که از معروف ترین نرم افزارهای پیشرفتۀ تلگرام به حساب می آیند که شما برای استفاده از آن، باید آنها را خریداری کنید. این نرم افزارها همان کارایی را دارند، اما دارای امکانات پیشرفته تری هستند.

معنی دایره های رنگی در موبوگرام

معنی دایره های رنگی در موبوگرام

در موبوگرام یا بیشتر اپلیکیشن های تلگرام که به صورت پیشرفته تر هستند، یک امکانی وجود دارد و آن هم نمایش وضعیت برخط بودن یا نبودن فرد در همان نگاه اول در صفحۀ فهرست گفتگوها است. یعنی اگر شما موبوگرام خود را باز کنید و صفحۀ گفتگو را نگاه بیاندازید، از روی دایره های رنگی که در آنجا در کنار تصویر نمایۀ هر شخص وجود دارد، می توانید وضعیت وی را مشاهده کنید.

البته این امکان در تلگرام معمولی هم وجود دارد. ولی حتماً باید به صفحۀ اختصاصی گفتگوی یک شخص وارد شوید تا بتوانی فقط وضعیت برخط بودن یا نبودن وی را ببینید. تازه این در حالی که مخاطب مورد نظر شما، امکان نمایش وضعیت خود را برای دیگران فعال کرده باشد. البته در اپلیکیشن هایی مثل تلگرام و توربو هم این دایره های رنگی وجود دارد که وضعیت برخط بودن مخاطب های شما را نشان می دهند. پس اطلاعاتی که در این آموزش راجع به معنی دایره های رنگی در موبوگرام داده خواهد شد، برای دیگر اپلیکیشن های تلگرام هم صدق خواهد کرد.

همانطور که گفته شد، دایره های رنگی در کنار تصویر نمایه (پروفایل) هر شخص در صفحۀ اصلی گفتگوها وجود دارد و به رنگ های زیر موجود خستند:

  • سبز : این رنگ به معنای برخط (آنلاین) بودن فرد است که در این حالت به صورت فوری می توانید با مخاطب مورد نظر ارتباط برقرار کنید.
  • سیاه : این رنگ به این معنا است که فرد مورد نظر شما را مسدود (Block) کرده است و شما دیگر نمی توانید با وی گفتگو کنید. در این صورت پیام های شما به او نمی رسد.
  • طوسی کمرنگ : به تازگی ارتباط خودش را از تلگرام قطع کرده است.
  • طوسی پر رنگ : برای مدت زیادی ارتباطش را با تلگرام قطع کرده است.

همانطور که گفته شده تمامی اپلیکیشن های پیشرفتۀ تلگرام دارای این رنگ ها برای نشان داده وضعیت مخاطب شما نیستند. ولی به طور کلی در تمامی این برنامه ها دایره های رنگی این معانی را می دهند. امیدوارم که این آموزش از مجموعه آموزش های موبوگرام به درد شما خورده باشد. با آموزش های دیگر سایت کانال های تلگرام همراه ما باشید.