ورود به تلگرام با پروکسی

منتشر شده در ۱۳۹۷/۰۶/۰۱ در دستۀ آموزش تلگرام ۱ دیدگاه

پروکسی نوعی از فیلترشکن برای تلگرام است که پس از تهیه کردن اطلاعات پروکسی، باید آن را در تلگرام خود وارد کنید تا بدون هیچ مشکلی بتوانید از حساب و اپلیکیشن تلگرام خود استفاده کنید. در این مقاله شما می آموزید که چطور ورود به تلگرام با پروکسی را تجربه کنید و عملاً پروکسی را روی تلگرام خود فعال نمایید. پس با آموزش تلگرام همراه ما باشید.

ورود به تلگرام با پروکسی

ورود به تلگرام با پروکسی

پروکسی چیست؟

پروکسی نوعی سرور یا رایانه راه دور است که درخواست های شما را دریافت می کند و سپس به سرور مقصد ارسال می کند. یعنی یک واسط بین شما و رایانه اصلی است که اطلاعات از روی آن دریافت و ارسال می شوند. زمان هایی که آن سرور دسترسی اش برای ما بسته شده باشد، حالا به هر دلیلی، می توان از پروکسی برای دور زدن آن استفاده کرد. تصویر بالا یک شمایل از کار پروکسی را به ما نشان می دهد.

حالا برای وارد کردن اطلاعات پروکسی در تلگرام که روی گوشی های موبایل نصب شده اند، مراحل زیر را باید انجام دهید.

  1. تلگرام را باز کنید و به تنظیمات یا Settings بروید.
  2. سپس به قسمت Data and Storage بروید.
  3. حالا در گروه connection، روی Proxy بزنید. در حال حاضر باشد عبارت Disabled در زیر آن نشان داده شده باشد.
  4. حالا طبق تصویر زیر باید اطلاعات پروکسی از قبیل نشانی سرور، پورت، نام کاربری و رمز عبور پروکسی را وارد کنید.

تنظیمات پروکسی تلگرام

یک گزینه هم با عنوان Use proxy for calls در انتهای صفحه وجود دارد که اگر می خواهید برای تماس های صوتی پروکسی فعال باشد، می توانید این گزینه را هم فعال کنید. در غیر این صورت آن را غیر فعال نمایید. روی علامت تیک آبی رنگ پایین کلیک کنید.

حالا اگر به صفحه اصلی تلگرام بروید، عبارت connecting to proxy… برای مدت چند ثانیه نشان داده می شود که نشانگر در حال اتصال به سرور پروکسی است. پس از آن این عبارت حذف خواهد شد. اگر این عبارت برای همیشه یا مدت زمان زیادی پدیدار است، اطلاعات پروکسی را اشتباه وارد کردید یا سرور پروکسی در حال حاضر قطع است.

نکته ۱ : تصاویر بالا در Telegram X بود که تقدیم شما شد. البته در دیگر نسخه های تلگرام هم مراحل به همین ترتیب است.

نکته ۲ : همین مراحل را هم برای تلگرام دسکتاپ می توانید انجام دهید. با این تفاوت که بعد از وارد شدن به Settings به گروه Advanced خواهید رفت و روی لینک روبروی Connection type کلیک می کنید و گزینه دوم یا سوم را انتخاب و سپس اطلاعات پروکسی را وارد می نمایید.

نکته ۳ : در نسخه های جدید تلگرام، خود تلگرام یک پروکسی درونی با نام Proxy MTProto دارد که با فعال کردن آن، بدون نیاز به پیدا کردن یا خرید اطلاعات پروکسی می توانید از این قابلیت استفاده نمایید. در مقالات بعدی سایت راجع به آن هم توضیحات تکمیلی ارائه شده است.