ویرایش توضیحات گروه تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۷/۱۲/۰۷ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

مدیریت گروه از نظر ویژگی ها بسیار شبیه به مدیریت کانال در تلگرام است. مثلاً اگر ما می توانیم برای کانال خود توضیحات بزنیم، حتماً برای گروه هم یک چنین کاری را می توان انجام داد. اما اگر به تازگی گروهی را راه اندازی کردید که قصد نوشتن توضیحاتی برای آن را دارید، حتماً متوجه شدید که امکان ویرایش توضیحات یا همان Description را برای گروه تازه تاسیس خود ندارید! چرا؟ دلیل آن را در ادامه خدمت شما عرض خواهم کرد.

ویرایش توضیحات گروه تلگرام

ویرایش توضیحات گروه تلگرام

تلگرام امکان ساخت دو نوع گروه را به شما می دهد. یکی گروه معمولی که در ابتدایی که یک گروه ایجاد می کنید، گروه شما در این دسته جای می گیرد. دیگری سوپر گروه است که امکانات ویژه ای را در اختیار شما قرار می دهد. برای ساخت سوپر گروه، اول باید یک گروه معمولی ایجاد کرد و سپس آن را تبدیل به یک سوپر گروه کرد.

سوپر گروه ها دارای امکانات زیر هستند که گروه های عادی فاقد آنها هستند:

  • اعضای جدید قادرند تمامی تاریخچهٔ پیام ها را بیبنند.
  • پیامی اگر پاک شد، برای تمامی کاربران حذف می شود؛ نه فقط خود کاربری که آن را حذف کرده است.
  • مدیران می توانند برای گروه های خود توضیحات بنویسند.
  • سازنده قادر است لینک عمومی برای گروه خود ایجاد نماید.

همانطور که می بینید، یکی از امکاناتی که در سوپر گروه های تلگرام وجود دارد، ولی در گروه های عادی نیست، همین افزودن توضیحات به گروه است. پس اول از همه، برای نوشتن توضیحات باید گروه مان را تبدیل به سوپر گروه کنیم. آموزش انجام این کار هم در سایت موجود است. کافی است طبق آن عمل نمایید.

افزودن توضیحات به سوپر گروه تلگرام

حالا که یک سوپر گروه دارید، اگر روی نوار بالای گروه تان کلیک کنید، سپس روی علامت سه نقطه کلیک کنید، با انتخاب دستور Manage Group صفحه مدیریت گروه باز خواهد شد. حالا باید روی Group Info کلیک کرده و توضیحات خود را در قسمت دوم این صفحه وارد کنید.

بعد از اتمام کار، روی علامت تیک بالا ضربه بزنید و کار تمام است. حالا گروه شما دارای توضیحات است. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که در نوشتن توضیحات برای گروه از نظر طول، شما محدودیت دارید. باید سعی کنید مهم ترین چیزهایی که اعضای گروه باید بدانند را در اینجا وارد نمایید. مثلاً خیلی ها برای گروه عمومیِ خود لینک عضویت را می گذارند یا قوانین را ذکر می کنند.