پولی شدن تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۶/۰۹/۲۳ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

چند روز پیش خبری مبنی بر پولی شدن تلگرام در برخی خبرگزاری ها منتشر شد. اما به نظر می رسد که برداشتی که شد چندان صحیح از صحبت های پاول دورف، مدیر عامل تلگرام نبوده باشد. وی در مصاحبه ای با بلومبرگ، صرفا اشاره کرده که تلگرام در اوایل سال آینده به درآمدزایی می‌رسد که این حرف می‌تواند تفاسیر متعددی داشته باشد. بر این اساس رسیدن به درآمد زایی با پولی کردن خدمات آن چندان مطابقت ندارد. خیلی از شرکت ها فقط معدودی از خدمات خود را که قابلیت ارزش افزوده هم دارند پولی می کنند که برای کسب درآمد و ادامۀ رشدشان مورد نیاز است.

پولی شدن تلگرام

پولی شدن تلگرام

بر همین اساس تلگرام ممکن است از سال آینده فقط برخی از خدمات این پیام رسان را به صورت یک گزینه اختیاری و پولی به کاربران ارائه کند، اما همانطور که در توضیحات وبسایت آن آمده، خود پیام رسان رایگان است و برای همیشه هم رایگان باقی خواهد ماند. به نظر می رسد که این برداشت به واقعیت نزدیک تر باشد و کاربران تلگرام از این نظر که شاید روزی برسد که برای برقرار ارتباط باید پولی را پرداخت کنند، نباید نگران باشند.

همین الان هم پیام رسان ها و حتی شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و گوگل پلاس دارای خدمات پولی هستند که در کنار خدمات رایگان آنها می توان از چنین خدماتی استفاده کرد. حتی با این کار افراد و کسب و کارهای بیشتری رغبت می کنند تا از چنین برنامه هایی استفاده کنند. چون با پرداخت هزینۀ متعارف خدمات بهتری دریافت می کنند که سبب رشد کسب و کارشان خواهد شد. اما کسانی که به صورت غیر انتفاعی از چنین خدماتی بهره می برند، هیچ گونه هزینه ای را پرداخت نمی کنند. مگر آنها هم خواسته باشند مثلاً کسب درآمد کنند، یا از تبلیغات بهینه تر استفاده کنند.

بنابراین شما به عنوان کاربر چنین برنامه هایی نیازی نیست نگرام پولی شدن تلگرام باشید. چرا که خود مدیران تلگرام ارزش کاربران خود را می دانند که نخواهند گذاشت به سادگی کوچ کنند و به سمت یک پیام رسان دیگر هدایت شوند.