آموزش تغییر شماره تلفن در تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۱/۰۳ در دستۀ آموزش تلگرام ۳ دیدگاه

همانطور که می دانید تلگرام وابستۀ به یک شماره تلفن گوشی، یک حساب کاربری را تعریف می کند که دیگران با استفاده از این شماره تلفن آن، حساب و دارندۀ آن را شناخته و اقدام به ایجاد ارتباط با وی می کنند. اما اگر قصد داشته باشید سیم کارت خود را عوض کنید، ولی تمامی مخاطبان و پیام های خود را از دست ندهید، باید اقدام به تغییر شماره تلفن در تلگرام کنید که این کار را در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد.

شما با تغییر شماره تلفن در تلگرام همه چیز را نگه خواهید داشت. حتی نیازی به حذف یا نصب مجدد تلگرام هم نیست. فقط از این به بعد با مراجعه به قسمت مشخصات یا تنظیمات تلگرام شمارۀ جدید را شاهدش خواهید بود. تمامی پیام ها، رسانه، مخاطبان و حتی چت های محرمانه همه نگه داشته خواهند شد و از بین نخواهند رفت.

توجه: با تغییر شماره تلفن در تلگرام شمارۀ جدید برای مخاطبان شما نمایش داده خواهد شد؛ مگر اینکه آنها را مسدود یا Block نمایید.

تغییر شماره تلفن در تلگرام

برای انجام این کار، کافی است طبق آموزش های گذشته به بخش Settings یا همان تنظیمات رفته (با استفاده از تلگرامی که روی گوشی هوشمند شما نصب شده است) و سپس شماره تلفن خود را لمس کنید. شماره تلفن شما در قسمت تنظیمات دقیقاً بالای نام کاربری (Username) شماست؛ البته اگر تعیین کرده باشید. حالا در جعبه ای که برای شما باز می شود، می توانید شماره تلفن جدید را وارد کنید.

دقت داشته باشید که اگر روی سیم کارت جدید، تلگرامِ دیگری را نصب کرده باشید، باید ابتدا حساب تلگرام را حذف کرده و سپس نرم افزار تلگرام را حذف کنید. چرا که شماره ای که جدیداً می خواهید به تلگرام معرفی کنید، نباید قبلاً روی آن تلگرام بالا آمده باشد.

پس از انجام مراحل، به سیم کارت جدید یا دوم شما یک پیامک آمده که حاوی یک کد امنیتی است است که باید در تلگرام وارد کنید. اگر کد را صحیح وارد کنید، در همان لحظه شماره تلفن تلگرام شما تعویض شده و از این به بعد مخاطبان شما که شما را به عنوان مخاطب خود دارند، شمارۀ جدید شما را مشاهده می کنند.

تغییر شماره تلفن در تلگرام

نمایش شماره تلفن در تلگرام در ویندوز

بدین صورت به راحتی توانستید آموزش تغییر شماره تلفن در تلگرام را یاد گرفته که حتی اگر خواسته باشید تلگرام شما یک شمارۀ تلفن سیم کارت دیگری از شما را، بدون تغییر نرم افزار تلگرام نشان دهد، می توانید از این ترفند تلگرام استفاده کنید.