آموزش کار با تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۵ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

در اینجا خدمت شما طریقۀ نصب و فعال سازی و همچنین استفاده از تلگرام به صورت تصویری آموزش داده شده است. اگر شما هم تازه با تلگرام آشنا شدید و می خواهید از این پیام رسان به جای ارسال و دریافت پیام و همچنین برقراری تماس صوتی استفاده کنید، پس با آموزش کار با تلگرام همراه با سایت کانال های تلگرام باشید.

اگر می خواهید تلگرام را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید، در اولین قدم باید فایل نصبی آن که با پسوند apk است را از سایت اصلی دانلود کنید. این کار را حتی می توانید از سایت های دیگر هم انجام دهید. ولی توصیه ما استفاده از سایت سازندۀ نرم افزار تلگرام است که مطمئن تر است. برای این منظور به سایت تلگرام به نشانی telegram.org مراجعه کنید. اگر تلگرام را از سایت های دانلودی دریافت می کنید، فراموش نکنید که آخرین نسخۀ آن را دریافت کنید.

حالا Telegram را نصب کنید. برای این کار فایل apk ای را که دریافت کردید را اجرا کنید. نرم افزار پس از پرسیدن چند تا سوال از شما روی گوشی تلفن هوشمند شما نصب شده و آمادۀ استفاده خواهد بود.

اجرا کردن تلگرام

اجرا کردن تلگرام

در پنجرۀ اولی که از تلگرام برای شما باز می شود باید روی Start Messaging کلیک کنید تا کار شروع پیام رسان آغاز گردد. در مرحلۀ بعدی شما باید کشور ایران را از فهرست کشویی اول، و شماره تلفن خود را وارد جعبۀ زیرین آن کنید. سپس علامت تیک بالا سمت راست را لمس کنید.

وارد کردن شماره موبایل در تلگرام

وارد کردن شماره موبایل در تلگرام

در این مرحله باید اندکی صبر کنید تا نرم افزار کد فعال سازی را به شماره تلفن همراه شما پیامک کند. به محض رسیدن پیامک، در بیشتر مواقع کاری را نباید انجام دهید. اما در برخی اوقات باید کدی را که از طریق پیامک از طرف تلگرام برای شما ارسال شده است را وارد نرم افزار تلگرام کنید.

نکته: در طی مراحل نصب تلگرام شما باید به اینترنت متصل باشید. در غیر این صورت کاری از پیش نخواهید برد.

در هر صورت وارد صفحۀ اصلی نرم افزار تلگرام خواهید شد و از آنجا قادریدپیام خود را برای دیگران ارسال کنید. تلگرام به صورت خودکار فهرست موجود در دفترچه تلفن شما را بررسی می کند و با پایگاه های دادۀ خودش روی سرورهایش بررسی می کند که ببیند چه کسانی از دفترچه تلفن شما دارای تلگرام هستند و آنها را به صورت خودکار به تلگرام شما اضافه می کند. پس فوراً قادرید با آنها ارتباط برقرار کرده که طریقه انجام این کار را در ادامه توضیح خواهیم داد.

همانطور که در تصویر زیر شاهدش هستید، تلگرام شامل قسمت های مختلفی است که تنها با لمس آنها در گوشی هوشمند می توانید به آن قسمت بروید. دقت داشته باشید که تلگرام کامپیوتر و همچنین دیگر دستگاه ها هم به مانند تلگرامی است که شما روی گوشی خود نصب کردید و تقریباً کار کردن و ظاهر آنها شبیه به هم است. شما می توانید طبق آموزش های دیگر این سایت تلگرام را روی دستگاه های شخصی خود نصب کنید و به صورت هماهنگ از آنها استفاده کنید.

پنجره اصلی تلگرام

پنجره اصلی تلگرام

برای اینکه از بین مخاطبین تلگرام فرد یا حتی کانالی را پیدا کنید، باید روی علامت ذره بین در بالا سمت راست کلیک کنید و نام فرد مورد نظر را وارد نمایید. البته این کار را باید به انگلیسی وارد کنید که این همان ID یا شناسۀ فرد مورد نظر است.

فهرست دستورات تلگرام یا همان منوی اصلی، شامل فهرست مخاطبین شما و همچنین پیوندهایی برای رفتن به قسمت های مختلف نرم افزار است. این فهرست شامل موارد زیر است که هر کدام کاربردی دارند. با هم کاربرد آنها را بررسی خواهیم کرد.

New Group : با استفاده از این دستور شما می توانید یک گروه ۲۰۰ نفری بسازید و درون آن گروه اقدام به رد و بدل کردن محتوا، متن، تصویر و … کنید. در اولین گام باید اعضاء گروه را از فهرست مخاطبین خود انتخاب کنید. سپس یک نام برای گروه بگذارید و آن را منتشر کنید.

New Secret Chat : این یک قابلیت تلگرام است که می توانید با مخاطبین خود یک گفتگوی محرمانه و رمزنگاری شده داشته باشید. طرز کار این بخش دقیقاً مثل چت کردن عادی با تلگرام یا دیگر نرم افزارهای پیام رسان است.

New Broadcast List : از این قسمت قادرید یک دسته از مخاطبین خود را درون یک فهرست قرار دهید و نام آن را فهرست مخاطبین خاص بگذارید. برای راحت تر کار کردن با برخی از مخاطبین می تواند بسیار مناسب باشد.

Contacts : از اینجا فهرست تمامی مخاطبین گوشی تلفن خود را می توانید مشاهده کنید. حتی آنهایی که هنوز تلگرام را روی گوشی خود نصب نکردند. از همین جا میتوانید مشخصات یک شخص را ویرایش کنید و یا حتی برای او پیام و محتوا ارسال کنید. مخاطب ها از اینجا به صورت دسته بندی شده و به ترتیب حروف الفبا مرتب شدند.

Settings : تنظیمات نرم افزار تلگرام در این قسمت قرار دارد. از این قسمت می توانید برای خودتان یک شناسه بسازید، زبان تلگرام را تغییر دهید، زنگ تلگرام را تنظیم کنید، پس زمینه صفحات گفتگو را تغییر دهید، از همۀ جلساتی که از حساب تلگرام شما استفاده می کنند آگاه شوید و موارد دیگر که در آموزش بعدی راجع به این تنظیمات به طور کامل خواهم گفت. پس بهتر است مقالۀ بعدی را هم مطالعه نمایید که با عنوان آموزش تنظیمات تلگرام منتشر شده است.

با این تفاسیر از الان به بعد به راحتی میتوانید با گوشی خود به اینترنت متصل شده و برای هر شخصی که دوست دارید پیام ارسال کنید. حتی در نسخه های جدید تلگرام امکان گفتگوی صوتی هم وجود دارد و یا کانال های مختلفی که توسط اشخاص و سازمان های مختلف ساده می شوند را دنبال کنید و از محتواهای آنها لذت ببرید. با کانال های تلگرام در بخش های دیگر این سایت در خدمت شما هستیم.