تلگرام مال کدام کشور است

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۲ در دستۀ آموزش تلگرام ۲۳ دیدگاه

شاید برای شما هم جای سوال است که تلگرام مال کدام کشور است و سرورهای آن در کجا قرار دارد. تلگرام را محصول کشور روسیه می دانند. اما این موضوع درست نیست. درست است که توسعه دهندۀ اصلی این نرم افزار فردی روسی به نام پاول دروف است. اما این فرد در حال حاضر از روسیه فرار کرده و در کشور آلمان در حال فعالیت است. در ضمن سرورهای این نرم افزار در مرکز کشور انگلستان واقع شده است. پس به هیچ عنوان در حال حاضر فعالیت این نرم افزار با کشور روسیه در ارتباط نیست و همین جای تعجب دارد که چرا دولت مردان ما از این نرم افزار به شدت حمایت می کنند!

تلگرام مال کدام کشور است

تلگرام مال کدام کشور است ؟

با یک پرس و جوی ساده با استفاده از سرویس های اینترنتی که محل سرورهای یک سایت را نشان می دهند، می توان فهمید که سرورهای تلگرام در کشور انگلیس واقع شده است. آن هم روی سرورهایی که مختص میزبانی سایت های دولتی انگلیس است. اگر نمی دانید سرور چیست، سرور همان رایانه های مرکزی یک اپلیکیشن تحت وب است که اطلاعات کاربران روی آن رایانه ها ذخیره می شوند.

به گفتۀ افراد آگاه، صاحب اصلی تلگرام با نام پاول دروف به این دلیل از روسیه فرار کرد که رئیس جمهور این کشور خواستار به دست آوردن اطلاعات از سرورهای تلگرام شد. اما پاول دروف با این امر مخالفت کرد و برای اینکه اطلاعات کاربران خود را به دولت روسیه تحویل ندهد، بساط خود را جمع کردن و به سمت اروپا عازم شد. گفته می شود در حال حاضر در آلمان در حال فعالیت می باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا را هم بخوانید.