مخفی کردن آخرین حالت آنلاین بودن در تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۵ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

حتماً می دانید که در تلگرام قابلیتی وجود دارد که می توان با استفاده از آن فهمید که مخاطبان معمولاً چند دقیقه یا چه مدتی قبل روی خط بودند و آخرین باری که از تلگرام خود استفاده کردند چه زمانی بوده. همانطور که شما می توانید آخرین حالت انلاین بودن طرف مقابل را ببینید، دیگران هم می توانند بفهمند که آخرین باری که وارد تلگرام خود شدید، چه زمانی بوده است. برای این که این قابلیت را غیرفعال کنید تا دیگران نتوانند دقیقاً بفهمند چه زمانی برخط بودید، باید از این ترفند استفاده کنید و آخرین حالت خود را مخفی کنید.

برای مخفی کردن آخرین حالت آنلاین بودن در تلگرام کافی است به بخش تنظیمات تلگرام بروید که باید روی منو و سپس Settings کلیک کنید (روی گوشی تلفن هوشمند). این ترفند را حتماً باید روی تلگرام گوشی تلفن همراه خود انجام دهید. تنظیمات جامع تلگرام در آموزش های گذشته توضیح داده شده است.

حالا به قسمت Privacy and Security رفته و سپس مورد Last Seen را لمس کنید تا وارد این بخش از تنظیمات تلگرام بشوید. حالا می بینید که سه گزینه در پیش رو دارید. بسته به خواسته خودتان می توانید یکی را انتخاب کنید.

  • Everybody : اگر این گزینه را انتخاب کنید، همانطور که از قبل فعال است، همه می توانند وضعیت آخرین حالت برخط بودن شما را ببینند.
  • My Contacts : اگر این گزینه را انتخاب کنید، فقط کسانی که در فهرست تماس یا دفترچه تلفن تلگرام شما هستند می توانند آخرین وضعیت ورود شما را ببینند.
  • Nobody : و اگر این گزینه را فعال کنید هیچ کس نمی تواند آخرین وضعیت آنلاین شما را ببینید. شما باید این مورد را انتخاب کنید.

از قسمت پایین همین قسمت با نام Never Share With می توانید تعیین کنید که کدامیک از کاربران نباید به آخرین وضعیت شما دسترسی داشته باشند. این قسمت برای انتخاب چند تا از مخاطبین دفترچه تلفن برای عدم نمایش آخرین وضعیت کاربرد دارد.

توجه داشته باشید در صورتی که از قسمت Last Seen گزینۀ Nobody را انتخاب کرده باشید، همانطور که شما برای نمایش آخرین وضعیت خود برای دیگران محدودیت ایجاد کردید، شما هم قادر به دیدن آخرین وضعیت برخط بودن دیگران نیستید. پس برای مخفی کردن آخرین حالت آنلاین بودن در تلگرام باید به این نکته دقت داشته باشید. امیدوارم از این ترفند تلگرام هم خوشتان آمده باشد.