نسخه پرتابل تلگرام چیست ؟

منتشر شده در ۱۳۹۵/۰۲/۲۱ در دستۀ آموزش تلگرام ۸ دیدگاه

تلگرام برای تمامی دستگاه‌ها دارای نسخه‌های مختلفی است که شما یا هر کاربر دیگری به راحتی بتواند از روی هر دستگاهی اقدام به مدیریت حساب تلگرام خود کنید. برای این منظور چه شما از رایانۀ رومیزی، لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند و یا تبلت استفاده کنید، در هر صورت تلگرام دارای نسخه های مورد نظر برای شما است. برای هر سیستم عامل هم یک نسخه دارد. اما نسخه پرتابل تلگرام چیست؟ شاید این سوال شما هم باشد که قصد داریم در این نوشته به این سوال پاسخ دهیم و ببینیم که این نسخه پرتابل تلگرام چه کاری را برای ما انجام می‌دهد.

کلمۀ پرتابل از معادل انگلیسی آن یعنی Portable گرفته شده است. این عبارت به معنی “قابل حمل بودن” است. پس وقتی گفته می شود این نسخۀ پرتابل تلگرام است، یعنی نسخه ای از تلگرام که نیاز به نصب ندارد. بلکه با دوبار کلیک روی پروندۀ اجرایی تلگرام می‌توان آن را بدون نیاز به نصب اجرا کرد و از آن استفاده نمود. هر نرم افزار دیگری که برای ویندوز نوشته شده است هم می توانید نسخۀ پرتابل یا بهتر است بگوییم قابل حمل داشته باشد.

نسخه پرتابل تلگرام چیست

نسخه پرتابل تلگرام چیست

در حال حاضر نسخه پرتابل تلگرام فقط برای ویندوز توسعه داده شده و برای دریافت این نسخه از تلگرام کافی است به سایت تلگرام به نشانی desktop.telegram.org رفته و از آن جایی که این سایت به صورت خودکار سیستم عامل رایانۀ شما را تشخیص می‌دهد، اگر با ویندوز وارد این صفحه شده باشید، به شما لینک دانلود نسخۀ ویندوزی تلگرام را نمایش خواهد داد.

درست در زیر دکمۀ آبی رنگ “Get Telegram for Windows” یک پیوند دیگری با عنوان Portable version for Windows وجود دارد که اگر روی آن کلیک کنید، خواهید دید که دانلود شروع خواهد شد و شما تلگرام پرتابل را روی رایانۀ خود خواهید داشت.

مزیت تلگرام قابل حمل یا پرتابل چیست؟

حالا شاید از خودتان بپرسید که اگر ما بتوانیم از نسخۀ نصبی تلگرام استفاده کنیم و آن را روی رایانۀ خود نصب کنید، چه نیازی به نسخۀ قابل حمل وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت؛ مواقعی وجود دارد که مثلاً ما امکان نصب نرم افزاری را روی یک سیستم نداریم. اینجاست که باید از نسخۀ قابل حمل تلگرام استفاده کنیم. تلگرام قابل حمل را می توانید درون یک حافظۀ فلش ریخته و با اتصال به هر رایانه و اجرا کردن آن به حساب تلگرام خود دسترسی داشته باشید. بدون اینکه خواسته باشید تلگرام را نصب کنید، حساب خود را فعال کنید، کد تایید را وارد کنید و دیگر مراحل را طی کنید. این از نکتۀ اول!

اما در مواردی مثل استفادۀ هم زمان از دو یا چندین حساب تلگرام در کنار یکدیگر روی ویندوز، از آنجایی که ما نمی توانیم چندین تلگرام را به صورت کنار همدیگر روی سیستم ویندوز نصب کنیم، در عوض قادریم چندین نسخۀ پرتابل یا قابل حمل تلگرام را اجرا کنیم و هر کدام را با یک حساب از حساب های تلگرام خود فعال کنیم. اینجا می توانیم از چندین حساب تلگرام در کنار همدیگر استفاده کنید. برای توضیحات بیشتر به مقالۀ نصب دو تلگرام در کامپیوتر مراجعه کنید که توضیحات کامل راجع به این موضوع در آنجا آورده شده است.

این دو تا از مهم ترین علل استفاده از نسخۀ قابل حمل تلگرام بود که در خیلی از مواقع نیاز داشتیم این کار را بکنیم تا مشکلات استفاده از تلگرام را پشت سر بگذاریم. با مقالات بعدی ما هم همراه باشید تا با توضیحات بیشتر شما را با نسخه پرتابل تلگرام آشنا کنیم.