ترفند جستجوی نام کاربری در تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ در دستۀ آموزش تلگرام ۳ دیدگاه

قبلاً در تلگرام امکانی فراهم بود که شما می توانستید در جعبۀ جستجوی موجود در تلگرام نام کاربری فردی را جستجو کنید و فرد مورد نظر را پیدا کنید و با او مکالمه داشته باشید. اما در حال حاضر به دلیل اینکه بسیاری از کسانی که از این امکان سوء استفاده می کردند، موجبات آزار دیگران را فراهم می کردند، این امکان غیرفعال شده است. اما باز هم راه حلی برای جستجوی افراد با استفاده از نام کاربری وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

جستجوی نام کاربری در تلگرام

جستجوی نام کاربری در تلگرام

برای جستجو نام کاربری که ببینید شخصی با این نام کاربری وجود دارد یا اینکه با او وارد مباحثه شوید، باید به یکی از دو روش زیر اقدام کنید.

روش اول این است که نام کاربری شخصی که می خواهید پیدایش کنید را همراه با علامت @ در یک پیام برای یکی دیگر ارسال کنید. حالا آن شخص با لمس کردن نام کاربری که به شکل username@ است می تواند با او وارد گفتگو شود. در این روش حتماً یا باید یک شناسۀ دیگر خودتان داشته باشید. یا اینکه از یک شخص دیگر بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد و نام کاربری فردی را به همراه علامت @ برای شما ارسال کند.

روش دوم که ساده تر از روش اول است این است که چه روی کامپیوتر و چه روی گوشی تلفن همراه مرورگر اینترنتی خود را باز کرده و نشانی تلگرام را همراه با نام کاربری فرد مورد نظر که در ادامۀ آن نشانی می آید را وارد کنید و Enter را بزنید. به این صورت : telegram.me/username

کافی است به جای username نام کاربری فرد مورد نظر را وارد کنید. اگر روی کامپیوتر این کار را بکنید، یک پنجرۀ کوچک در مرورگر شما باز می شود که از شما می خواهد اجازۀ باز شدن پیوند در تلگرام را بدهید شما هم Open یا OK یا Launch را کلیک کنید. خواهید دید که صفحۀ گفتگو یا همان چت در تلگرام شما باز خواهد شد که اولاً می توانید ببینید چنین کاربری با چنین شناسه ای وجود دارد. در ثانی به سرعت با وی وارد گفتگو شوید.

نکتۀ اخلاقی: با این روش سعی نکنید برای دیگران مزاحمت ایجاد کنید. چرا که فرد مورد نظر به راحتی می تواند شما را مسدود کرده و حتی به تلگرام گزارش دهد و برای همیشه دسترسی شما به تلگرام مسدود گردد! پس برای خود یا دیگران مشکل ایجاد نکنید.

امیدواریم که ترفند جستجوی نام کاربری در تلگرام به کار شما بیاید و از آن لذت برده باشید.