شناسه تلگرام چیست ؟

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ در دستۀ آموزش تلگرام ۲ دیدگاه

تلگرام به عنوان یک نرم افزار پیام رسان، امکان اضافه کردن هر کسی را به لیست مخاطبان شما را می دهد. البته شما برای اضافه کردن شخصی به تلگرام خود یا باید شماره تلفن او را داشته باشید و یا ID یا شناسه ای از او داشته باشید. همانطور که شما می توانید با استفاده از شناسه اقدام به اضافه کردن شخصی به فهرست مخاطبان تلگرام خود کنید، شما هم می توانید برای خود یک شناسه بسازید تا دیگران به راحتی با استفاده از آن شناسه با شما در تماس باشند و به فهرست مخاطبان تلگرام خود اضافه کنند. پس اگر می خواهید به طور کامل بدانید شناسه تلگرام چیست تا پایان این مقاله همراه باشید.

شناسه تلگرام چیست

شناسه تلگرام چیست

علاوه بر مزایای گفته شده در بالا برای داشتن شناسه در تلگرام، با استفاده از این شناسه به راحتی می توانید از چندین نسخه تلگرام مخصوص ویندوز، مکینتاش، لینوکس، اندروید و iOS به راحتی استفاده کنید. یعنی اگر شما می خواهید تلگرامر را روی چندین دستگاه نصب کنید، با استفاده از شناسه ای که بوسیله گوشیِ خود که همان اولین دستگاهی است که تلگرام را روی آن نصب کردید می سازید، به راحتی می توانید همین حساب تلگرام خود را روی دستگاه های دیگر هم باز کنید و به صورت هماهنگ پیام های خود را دریافت کرده و ارسال داشته باشید.

شناسه یک عبارت شامل حروف انگلیسی، اعداد و علامت خط زیرین (_) است. این عبارت در تمام سیستم تلگرام یکتا است و تا زمانی که شناسه ای توسط فردی گرفته شده باشد، شخص دیگری روی سرویس تلگرام نمی تواند آن شناسه را داشته باشد. پس به این ترتیب معنا و مفهوم شناسه با این مفهوم و معنا در سرویس های دیگر تفاوتی ندارد. همان شناسه ای است که سیستم شما را با آن می شناسد.

اما تا قبل از اینکه در تلگرام برای خود شناسه ای نساخته باشید یا بهتر است بگوییم انتخاب نکرده باشید، سیستم شما را فقط با شماره تلفن همراه شما می شناسند. پس اگر تلگرام روی یک دستگاه دیگر نصب کنید، ارتباط بین آن تلگرام با تلگرام روی گوشیِ شما شناخته شده نیست.

هر شخص یا کانال در تلگرام می تواند دارای یک شناسه باشد که معمولاً به این صورت است : telegram_computeruser@ . شناسه حتماً باید از ۵ نویسه تشکیل شده باشد و قبلاً توسط فرد دیگری انتخاب نشده باشد. چون دو نفر با یک شناسۀ یکسان قادر به فعالیت روی تلگرام نیستند! از طرف دیگر شما در انتخاب شناسه آزاد هستید که هر زمان که خواستید شناسۀ خود را تغییر دهید. برای این کار کافی است به قسمت Settings یا همان تنظیمات رفته و شناسه را تغییر دهید. آموزش های آن را در آموزش های بعدی حتماً دنبال کنید.

و نکتۀ آخر این است که شما در جعبۀ جستجو موجود در تلگرام می توانید شناسۀ کانال ها و ربات ها را جستجو کنید. اما قادر به جستجوی شناسۀ افراد نیستید. مگر به روشی که در آموزش قبلی راجع به ترفند جستجوی نام کاربری در تلگرام خدمت شما داده شد. همچنان همراهی کنندۀ ما باشید.