تلگرام پیام رسان همه کاره

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۱ در دستۀ آموزش تلگرام ۲ دیدگاه

ارتباطات در دنیای امروزی جزء ضروریات است. ارتباط هر چقدر سریعتر باشد، باعث افزایش کیفیت زندگی خواهد شد. در این میان شبکۀ جهانی اینترنت نقش بسیار پر رنگی را در ایجاد این ارتباطات بازی کرده است. قبل از اینکه اینترنت در بین مردم جامعۀ ما به این اندازه فراگیر شود، عمده ارتباطات از طریق تلفن همراه یا ثابت بود. اما پس از اینکه اینترنت سیار و همچنین گوشی های هوشمند و نرم افزارهای کاربردی آن آمدند، شکل ایجاد ارتباط را تغییر دادند و معادلات را به طور کامل بر هم زدند. به طوری که حتی شرکت های اپراتورهای تلفن همراه که سود خود را در تماس افراد مختلف با هم می بینند، به تکاپو افتادند تا جلوی هر چه توسعۀ هر چه بیشتر استفاده از چنین برنامه های کاربری را بگیرند که مبادا بازار آنها را تهدید کند.

اما در این بین، تلگرام در بین دیگر اپلیکیشن های پیام رسان نقش بسیار پر رنگی را ایفا کرده است. با اینکه تلگرام یکی از آخرین برنامه های پیام رسانی است که وارد بازارا شده است. اما به دلیل دارا بودن ویژگی هایی که دیگر برنامه های کاربردی از آنها غافل بودند، توجه افراد بسیاری را به سمت خود جلب کردند. البته اهداف سیاسی هم پشت این قضیه هست که همه سعی می کنند مخاطبان خود را به سمت استفاده از تلگرام هدایت کنند.

تلگرام به دلیل اینکه دارای نسخه های مختلفی برای نصب روی انواع مختلف دستگاه از جمله گوشی های تلفن همراه و همچنین رایانه های رومیزی است، توجه خیلی از افراد را به سمت خود جلب کرد. یعنی شما با نصب این نرم افزار روی هر وسیله ای که دارید، می توانید تمامی پیام های خود را بررسی کنید و با هر شخص دیگری که دوست دارید ارتباط برقرار کنید.

دقت داشته باشید که استفاده و رد و بدل کردن پیام و حتی تماس صوتی با استفاده از تلگرام رایگان است. به همین دلیل به راحتی می توان حتی جایگزین مکالمات صوتی تلفنی باشد. البته همانطور که گفته شد، شرکت های تلفن همراه ممکن است از تبدیل شد تلگرام به عنوان یک جایگزین مکالمۀ عادی جلوگیری کنند و این کار را با استفاده از ابزار قیمت انجام دهند. ولی به هر حال چیزی که مشخص است، محبوبیت روز افزون تلگرام در میان افراد مختلف جامعه است.