راه های افزایش اعضای کانال تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۱/۰۵ در دستۀ آموزش تلگرام ۵ دیدگاه

اگر به دنبال داشتن یک کانال پر بازده هستید، به احتمال زیاد خواستار افزایش اعضای کانال خود هستید. به هر حال شما باید عضو جذب کنید که این کار از راه های مختلفی حاصل می شود. در این جا سعی خواهیم کرد به چند تا از مهمترین راه هایی که در نهایت منجر به افزایش اعضای کانال تلگرام می شود، اشاره خواهیم کرد.

افزایش اعضای کانال تلگرام

افزایش اعضای کانال تلگرام

موضوع کانال تلگرام

در بدو تاسیس کانال تلگرام، شما باید موضوع کانال خود را تعیین کنید. دقیقاً مثل هر سایت یا وبلاگ دیگر اگر یک موضوع اختصاصی و چر مخاطب برای کانال خود انتخاب کنید، می توانید اعضای بیشتری برای آن جذب کنید. موضوعاتی هستند که نسبت به دیگر موضوع ها از محبوبیت بیشتری برخوردارند. پس اگر برای ساخت کانال خود موضوعی مثل آبیاری گیاهان دریایی را انتخاب کنید، از آنجایی که این موضوع زیاد مورد درخواست افراد مختلف نیست، پس نباید انتظار این را داشته باشید که اعضای چند صد هزار نفری به سراغ کانال شما بیایند. از همان اول به دنبال یک موضوع مورد علاقه و جذاب بگردید که محتوایی هم برای عرضه دارید.

محتوای مناسب کانال تلگرام

می رسیم به بحث محتوای مناسب و پر مخاطب. اگر کانالی داشته باشید که بهترین شناسه را داشته باشد و حتی برای آن تبلیغات چند صد هزار تومانی داشته باشید، تا زمانی که محتوای خوبی را درون آن منتشر نکنید، نمی توانید انتظار بازخورد خوبی از کانال تلگرام خود داشته باشید. پس به شما توصیۀ اکید می کنیم تا جایی که می توانید روی محتوای خوب و مفید برای کانال خود کار کنید. خودتان را جای بازدید کنندگان کانال تان بگذارید. ببنید آیا حاضر هستید در برابر نوشته های کانال دوام بیاورید و کانال را ترک نکنید!

تبلیغ کانال در رسانه های دیگر

اگر سایت یا وبلاگ دارید، بهترین کار برای افزایش اعضای کانال این است که مخاطبان قدیمی خود را به سمت کانال تان بکشانید. کافی است لینک یا بنر کانال خود را در سایت یا وبلاگ خود قرار داده تا آنها از کانال شما آگاه شوند. حتی اگر سرمایۀ خوبی برای تبلیغ کانل خود دارید، می توانید با سایت هایی که از نظر موضوعی مرتبط با موضوع وبلاگ شما هستند برای قرار دادن تبلیغ کانال خود در قبال هزینه مذاکره کنید. این کار خیلی می تواند در جذب بازدید کانال موثر باشد.

تبادل لینک

تبادل لینک تلگرام هم از دیگر ترفندهای افزایش اعضاء کانال تلگرام است. معمولاً هر کانال که امکان تبادل لینک را فراهم کرده باشید در قسمت مشخصات کانال نام کاربری را درج کرده شما می توانید با استفاده از آن نام کاربری با مدیر کانال در ارتباط باشید و به او درخواست تبادل لینک را بدهید.

کار تیمی

در هر کاری اگر تیمی کار کنید، موفق تر ظاهر خواهید شد. در تلگرام هر کانال می تواند بیش از یک مدیر داشته باشد که هر کدام از این مدیران می توانند پستی را ارسال کنند. به طوری که مخاطبان کانال را حفظ کرده و از ترک کانال آنها جلوگیری کند. از این مورد هم می توانید استفاده کنید.

بدین ترتیب توانستیم با نکاتی آشنا شویم که در نهایت باعث افزایش اعضای کانال تلگرام ما می شد.