علت ریزش اعضای کانال تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۱/۰۵ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

برای کسانی که در تلگرام کانال دارند، خیلی مهم است که اعضای کانال آنها روز به روز افزایش یابد. در خیلی از مواقع شاید همین کم بود اعضای کانال باعث سر خوردگی نویسنده یا مدیر کانال گردد. برای افزایش اعضای کانال ترفندها و نکات اصولی و اخلاقی را باید رعایت کنید که در صفحات دیگر این سایت به آنها اشاره شده است؛ می توانید به آنها مراجعه کنید. اما اگر با روش های مذکور توانستید به اعضای بالایی در کانال تلگرام خود دست پیدا کنید، باید چه کار کنید تا دچار ریزش نشود؟ در اینجا به مهمترین علت ریزش اعضای کانال اشاره می کنیم تا بتوانید جلوی چنین پیش‌آمدی را بگیرید.

علت ریزش اعضای کانال تلگرام

علت ریزش اعضای کانال تلگرام

بیشتر مواقعی که شما در کانال خود با ریزش مواجه می شوید، زمانی است که یک نوشته یا محتوایی را در کانال خود منتشر می کنید. گفته می شود که مقدار ۱ درصد از اعضای کانال شما در این زمان ریزش داشته باشد طبیعی است. ولی به نظر من این مقدار بسیار زیاد است. هنگام ارسال یک پست جدید در کانال، در خیلی از مواقع کاربران کانال شما متوجه می شوند که این کانال به درد آنها نمی خورد و از عضویت در کانال شما انصراف می دهند.

اما اگر محتوایی که در کانال خود منتشر می کنید خوب، تازه، جذاب و آموزنده یا سرگرم کننده باشد، در خیلی از مواقع این مقدار برای ترک کانال بسیار اندک است. به طوری که به راحتی می توان از آن چشم پوشی کرد. البته باید دقت داشته باشید که امکان لغو عضویت و عضو شدن مخاطب جدید در کانال، به عنوان یک مزیت به حساب می آید که در نهایت منجر به دستیابی شما به یک قشر خاص با علاقه مندی های خاص و مشترک می شود. این خود نعمتی بزرگ است. اگر قرار بود همه عضو کانال شما بمانند، مطمئناً به آن اجتماعی حتی چند هزار نفره نمی توانستیم اعتماد کنیم و خدمات و محصولات خود را به آنها معرفی کنیم.

اما اینکه چه می شود که کانال تلگرام ما دچار ریزش می شود، دلایل زیر می توانند مطرح باشند:

  • عدم زمان بندی صحیح: برای ارسال نوشته یا تصویر یا هر نوع محتوای دیگری باید به این نکته توجه داشته باشید که زمان بندی و فاصله زمانی بین هر نوشته را به درستی تعیین کنید. طوری نباشد که یک بار دو روز بین ارسال نوشته فاصله وجود داشته باشد و یک بار در یک ساعت ۱۰۰ تا پست ارسال کنید! این باعث می شود که کاربر به سرعت از کانال شما خارج شود.
  • مطالب نامرتبط با کانال: نوشته ها و محتوای نا مرتبط به شدت روی ریزش اعضای کانال تلگرام شما اثر منفی خواهند گذاشت. البته در خیلی از مواقع هم شاید چاره ای وجود نداشته باشد. مثل تبادل لینک در تلگرام. اما در هر صورت تعداد آنها را مدیریت کنید که از مقدار متعارف بیشتر نشوند.
  • نوشته های تکراری: سعی نکنید با انتشار نوشته ها یا عکس های تکراری به مخاطبان خود بفهمانید که کانال شما به روز است. آنها متوجه این خواهند شد که شما چیزی برای به اشتراک گذاری ندارید و فوراً کانال را ترک می کنند. مخصوصاً زمان انتشار یک نوشته جدید در کانال.
  • ریزش پس از تبلیغ در کانال های بزرگ: این طبیعی است که پس از تبلیغ کانال خود در کانال های معروف، پس از انتشار اولین نوشته پس از درج تبلیغ تعداد بسیار زیادی تا ۳۰ درصد از اعضای کانال خود را از دست بدهید.
  • محتوای بی کیفیت: این مورد به دلیل اینکه آخرین آورده شده است، بی اهمیت ترین نیست. بلکه پر اهمیت ترین است! شما باید محتوای بسیار با کیفیتی را در کانال خود منتشر کنید.

بدین ترتیب با مهمترین دلایل ریزش اعضای کانال تلگرام آشنا شدید و با رفع کردن آن عیب ها می توانید کانالی داشته باشید که روز به روز به تعاد اعضای آن افزوده گردد.