قفل بالای صفحه تلگرام چیست ؟

منتشر شده در ۱۳۹۸/۰۱/۲۷ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

در تلگرام در جاهای مختلف آن ممکن است نمادها و نشانه‌های مختلفی وجود داشته باشد. یکی از این علامت ها هم علامت قفل است که در حالت‌های مختلف این قفل در جاهای مختلف نشان داده می‌شود. اما بیشتر مواقع علامت قفل برای گفتگوهای محرمانه و همچنین قفل کردن تلگرام استفاده می‌شود. با هم بیشتر با این علامت آشنا می‌شویم.

قفل بالای صفحه تلگرام چیست
علامت قفل سبز کنار اسم در تلگرام

علامت قفل گفتگوهای مخفی

در تلگرام شما قادرید گفتگوی مخفی با شخصی برقرار کنید. در گفتگوی مخفی یا همان سکرت چت ارتباط دو طرفه امن شده و در این بین شخص دیگری نمی‌تواند به محتویات رد و بدل شده دسترسی یابد. از طرف دیگر زمانی که از گفتگوی محرمانه استفاده می‌کنید، طرف مقابل شما هم حتی نمی تواند از صفحه اسکرین بگیرد. چون شما متوجه خواهید شد.

این مهم ترین ویژگی های گفتگوی مخفی در تلگرام است. اما برای اینکه این گفتگوها با دیگر انواع گفتگو در تلگرام متمایز شوند، تلگرام یک علامت قفل سبز رنگ در کنار نام فرد نمایش می‌دهد. این علامت قفل نشان دهنده محرمانه بودن گفتگو است.

علامت قفل روی نوار بالایی تلگرام

یک علامت قفل هم ممکن است در نوار بالایی نرم افزار تلگرام وجود داشته باشد. در مرحلهٔ اول این قفل نشان می دهد که روی تلگرام قفل وجود دارد. این قفل برای زمانی است که شما گوشی‌تان را به شخصی می‌دهید. اما آن فرد نمی‌تواند وارد تلگرام شما شود. و حتما باید رمز عبور یا پین کد را بزند.

هر زمان خود شما وارد تلگرام بودید، با خروج از آن مدت زمانی طول می کشد تا نرم افزار مجدد قفل شود. اما اگر خواسته باشید همان لحظه نرم افزار تلگرام قفل شود، باید روی علامت قفل باز در بالای  اپلیکیشن ضربه بزنید تا نرم افزار بسته و شما از آن خارج شوید.

در دفعات بعدی که می‌خواهید وارد تلگرام خود شوید باید کد امنیتی را وارد کنید. این حالت را خود شما از بخش تنظیمات امنیتی تلگرام می توانید فعال کنید. به طور پیش فرض این قفل فعال نیست. پس قفلی هم در بالای تلگرام شما وجود ندارد. در دیگر آموزش های سایت راجع به فعال کردن قفل ورودی تلگرام هم بحث کردیم.

جمع بندی

نماد قفل در بیشتر موارد علامت امنیت است. در این دو حالتی هم که در بالا به آنها اشاره شد، مفهوم امنیت را تداعی می‌کند. چه زمانی که روی سکرت چت نشان داده می‌شود و چه در نوار بالای نرم افزار. به هر حال بهتر است از قابلیت های امنیتی هر نرم افزار حداکثر استفاده را ببرید. که علامت قفل سبز رنگ در تلگرام هم نشانه ای از آن است.