لغو دسترسی دستگاه های دیگر از حساب تلگرام شما

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

همانطور که مستحضر هستید، تلگرام را روی تمامی دستگاه های خود از جمله، رایانه، لپ تاپ، گوشی، تبلت و … می توانید نصب کنید و همۀ آنها را به یک حساب تلگرام متصل کنید. فقط کافی است با هر بار نصب تلگرام کد فعال سازی که به گوشی شما ارسال می شود را وارد نرم افزار تلگرامی کنید که به تازگی نصب کردید. همانطور که این یک قابلیت بسیار خوب برای این نرم افزار پیام رسان است، از طرف دیگر هم می تواند یک نقطه ضعف امنیتی باشد. به طوری که شخص دیگری بتواند وارد حساب تلگرام شما شود. البته به همین سادگی ها نیست. ولی برای اینکه دسترسی دستگاه های دیگر را از حساب تلگرام خود لغو کنید، می توانید این کار را از طریق تنظیمات تلگرام خود انجام دهید.

جهت لغو دسترسی دستگاه های دیگر از حساب تلگرام خود، کافی است با یکی از نرم افزارهای تلگرام روی یکی از دستگاه های خود وارد حساب خود شوید. در اندروید از قسمت تنظیمات (Settings) به بخش Privacy and Security رفته و گزینۀ Active Sessions را لمس کنید. به هر دستگاهی که همینک وارد حساب تلگرام فعلی شما شده، یک Session یا جلسه می گویند. جلسات تلگرام خود را از این قسمت می توانید مشاهده کنید.

حالا از قسمت Active Sessions به راحتی می توانید آن وسایلی که همینک در حال استفاده از حساب تلگرام شما هستند را ببینید و آنهایی که مشکوک هستند را از حساب خود خارج کنید. ممکن است همزمان از چند تا تلگرام استفاده کنید که همگی آنها را در این قسمت می توانید ببینید.

اما در نسخۀ ویندوز تلگرام، مراحل کار به این صورت است که باید به Settings رفته و سپس به گروه تنظیمات Advanced رفته و روی Show all sessions کلیک کنید تا از اینجا هم بتوانید همۀ جلسات خود را ببینید.

لغو دسترسی دستگاه های دیگر از حساب تلگرام شما

مشاهدۀ همۀ جلسات فعال تلگرام که در دستگاه های مختلف باز است

در عکس بالا شما نمای بخش تنظیمات و جلسات تلگرام را در ویندوز می بینید. با کلیک روی علامت ضربدری که در روبروی هر جلسه وجود دارد، همان جلسه به حالت ختم شده تبدیل می شود. اما اگر می خواهید تمامی جلسات به غیر از دستگاهی که همینک بوسیلۀ آن به تلگرام خود وارد شدید، بسته شود یا به اصطلاح از حساب تلگرام شما خارج شوند، باید روی Terminate all other sessions کلیک کنید. با این کار اگر هم شخصی بدون اجازۀ شما وارد حساب تلگرام شما شده باشد، از حساب خارج خواهد شد. البته در این فهرست می توانید ببینید که چه کسانی وارد حساب تلگرام شما شدند.

در دستگاه های دیگر هم مثل آیفون این بخش به همین شکل است و شما باید به دنبال چیزی تو مایه های Sessions بگردید. پس دیدید که چقدر ساده و راحتی توانستید دسترسی دستگاه های دیگر چه آشنا و چه غریبه را از حساب تلگرام خود قطع کنید.