چرا تلگرام رشد کرد ؟

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ در دستۀ آموزش تلگرام ۱ دیدگاه

همانطور که می دانید، تلگرام اولین نرم افزار پیام رسان نبود. قبل از آن لاین، وی چت، واتس آپ، اسکایت و نرم افزارهای معروف دیگری هم بودند که کاربران زیادی هم داشتند. اما این اواخر تلگرام به سرعت جای خود را باز کرد و طوری شد که الان بیشتر کسانی که گوشی هوشمند دارند، تلگرام را روی گوشی خود دارند و در حال استفاده از آن هستند. حالا می خواهیم با هم بررسی کنیم که چرا تلگرام رشد کرد و عامل اصلی در این موفقیت چه بود.

چرا تلگرام رشد کرد

چرا تلگرام رشد کرد ؟

برنامۀ پیام رسان تلگرام برای اولین بار در ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ برای آیفون راه‌اندازی شد و بعد نسخه آلفا برای اندروید را در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۳ بیرون داد. پس می بینید که تلگرام ظرف چند ماه نبود که به اینجا رسید. بلکه شاید دو سال طول کشید تا بتواند جایگاه خود را پیدا کند. رشد تلگرام می تواند درس های خوبی برای مدیران کسب و کارهای نوپا داشته باشد. که چطور شد به اینجا رسید.

پس تلگرام از سال ۲۰۱۳ در حال کار کردن روی امکاناتش است. اما می بینیم که یکدفعه ای این طور بالا می آید. دلیلش اصلی اش این است که تلگرام سعی کرده تمامی امکانات خوبی که در نرم افزارهای پیام رسان دیگر وجود داشت، به سبک حرفه ای در نسخۀ پیام رسان خود جای دهد. حتی معایب آنها را هم برطرف کرد که یکی از معایب نرم افزارهای پیام رسان دیگر عدم پشتیبانی مناسب از قابلیت چند سکویی بود. ولی می بینیم که در حال حاضر تلگرام را روی هر نوع دستگاهی که فکرش را بکنید می توان نصب کرد.

پس امکاناتی که در تلگرام به صورت رایگان و البته کامل تر تعبیه شد، یکی از ویژگی های بارز آن برای رشدش بود. اما یکی دیگر از ویژگی های تلگرام طبق گفته های خود مسئولین این شرکت امکان ارتباط امن و رمزنگاری شده است که قابلیتی با عنوان Secret Chat این امکان را به کاربران تلگرام می دهد. شما با هر کسی که بخواهید می تواند گفتگوی خصوصی و رمزنگاری شده داشته باشید.

البته اینکه تلگرام در ایران یک دفعه به جریان افتاد، دلایل سیاسی هم دارد. از آن جایی که تلگرام را همه یک شرکت روسیه ای می دانند، برای اینکه روابط بین ایران و روسیه نسبت به دیگر کشورهای جهان بهتر است، مسئولان و دستگاه های دولتی را بر آن داشت که مردم را به استفاده از آن ترغیب کنند. اما جالب است بدانید دفاتر و سرورهای تلگرام جایی خارج از روسیه است که جای بسی تامل دارد! اما به هر حال از آنجایی که جاسوسی بودن نرم افزارهایی مثل واتس آپ محرز شده است، ترجیح داده شده که مردم از تلگرام بیشتر استفاده کنند.

اینها بخشی از دلایلی بود که تگلرام را به سرعت محبوب کرد که دلیل آخر برای رشد تلگرام در ایران نقش بسیار زیادی داشت. به هر حال اگر دوست داشته باشید، شما هم می توانید ارتباط رایگان و همه جانبه ای را با هر کسی که دوست دارید با استفاده از تلگرام داشته باشید. با آموزش های دیگر سایت آموزش تلگرام همراه باشید.