چرا تلگرام وصل نمیشه

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ در دستۀ آموزش تلگرام ۷۵ دیدگاه

اگر تلگرام را روی گوشی خود نصب کردید، ولی تلگرام شما به درستی کار نمی کند دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در این نوشته قصد توضیح دادن آنها را دارم. اول باید گفت، تلگرام برای کار کردن نیاز به اینترنت دارد. حالا این ایتنرنت معمولاً از دو روش عمده قابل کسب است. اول اینترنت سیم کارت گوشی تلفن همراه شماست که باید اینترنت همراه را روی آن فعال کرده و با تنظیماتی که روی گوشی خود انجام می دهید، به شبکۀ اینترنت متصل شوید.

چرا تلگرام وصل نمیشه

چرا تلگرام وصل نمیشه

دومین روش اتصال به اینترنت از طریق گوشی، Wi-Fi می باشد که در نزدیکی شما باید یک مودم Wi-Fi وجود داشته باشد و شما با دانستن رمز اتصال به آن، به اینترنت متصل شده و تلگرام خود را با آن فعال کنید. در این روش گوشی شما حتماً باید از فناوری Wi-Fi پشتیبانی کند که امروزه تمامی گوشی های هوشمند که قابلیت نصب تلگرام را دارند، از این امکان بهره می برند.

پس برای اینکه تلگرام شما به اینترنت متصل شود، باید شرایطش را به روش هایی که گفتیم، فراهم کنید. اما گاهی اوقات با اینکه اینترنت روی گوشی خود دارید، اما تلگرام وصل نمی شود! در این حالت باید بررسی کنید و ببینید که نرم افزارهای دیگر روی گوشی شما، مثل مرورگر هم قادر به دستیابی به اینترنت نیستند! اگر این گونه بود، شما تنظیمات اینترنت را روی گوشی خود به خوبی انجام ندادید. برای اینکه بتوانید تنظیمات اتصال به اینترنت را انجام دهید، باید بسته به اینکه سیستم عامل گوشی شما اندروید است یا iOS اقدام به انجام تنظیمات کنید.

اما اگر نرم افزارهای دیگر شما به اینترنت وصل می شوند، ولی تلگرام نه، باید مشکل را به طور خاص تری بررسی کنید. مثلاً ببینید که آیا دسترسی تلگرام توسط دیوار آتش یا خود سیستم عامل به اینترنت بسته است یا نه. با استفاده از دیوار آتش می توان کاری کرد که یک نرم افزار به هیچ عنوان به اینترنت وصل نشود. شاید همین بلا به سر تلگرام شما آمده باشد.

گاهی اوقات هم ممکن است به دلیل قطع بودن شبکۀ اینترنت ایران به اینترنت جهان این مشکل پیش آمده باشد. یا حتی سرورهای خود تلگرام با مشکل موقتی روبرو شده باشند که پس از مدتی حل خواهد شد. اما اگر تلگرام وصل نمی شود، باید نکات گفته شده در بالا را مد نظر داشته باشید.